لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۲

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

روس ها از ایران نمی روند


روزنامه ايران در شماره امروز خود اخبار منتشر شده يافته در مورد طرح ريزی خروج شهروندان روسی از از ايران را تکذيب کرده است.


به نوشته اين روزنامه، وزارت امور خارجه روسيه گزارش های برخی رسانه های غربی و روسی مبنی بر احتمال خروج شهروندان روس و ديگر کشورها از ايران را تکذيب کرده و آندره کريوتسوف معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسيه ديروز به خبرگزاری «اينترفکس» گفته ادعای برخی منابع رسانه ای در مورد طرح ريزی خروج شهروندان روس از ايران نادرست است.


ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی به نقل از آقای کروتسف نوشته«هيچ مدرک و سندی در احتمال اين اقدام و يا پيش بينی برای آن وجود ندارد.»


اوپک گازی


روزنامه ايران، در خبری دیگر، از تشکيل اوپک گازی به پيشنهاد ايران در پايتخت قطر خبر داده است.


آندره کريوتسوف معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسيه ديروز به خبرگزاری «اينترفکس» گفته ادعای برخی منابع رسانه ای در مورد طرح ريزی خروج شهروندان روس از ايران نادرست است

به نوشته اين روزنامه، هفته گذشته اصلی ترين کشورهای استخراج کننده گاز طبيعی بطور نهايی درباره ايجاد يک «اوپک گازی» به توافق رسيدند و سازمان بزرگترين صادرکنندگان گاز جهان در نهم آوريل در پايتخت قطر تاسيس خواهد شد.


ارگان دولت جمهوری اسلامی ايران نوشته مووسسان اصلی اين ساختار گازی مهم را تا اين لحظه کشورهايی همچون روسيه، ايران، قطر، ونزوئلا والجزاير تشکيل می دهند .


همشهری و جام جم در سایت


اما روزنامه های همشهری و جام جم که اعلام کرده اند چون ساير روزنامه ها از انتشار روزنامه چاپی تا پايان تعطيلات دو هفته ای نوروز خودداری خواهند کرد،اقدام به انتشار اخبار و گزارش هايی در سايت خود کرده اند.


علت ۶۵ درصد تصادفات جاده های در نوروز ۸۶ خواب آلودگی و خستگی رانندگان است

سايت آنلاين روزنامه همشهری، به نقل از يک مقام مسوول در سازمان انرژی اتمی، در مورد تصميم دولت جمهوری اسلامی مبنی بر محدود کردن همکاری با آژانس بين المللی انرژی هسته ای خبر داده که مصوبه دولت در اين مورد هنوز به به سازمان انرژی اتمي ابلاغ نشده و قرار است پس از صدور چنين ابلاغی، اين مساله از سوی سازمان انرژی اتمی ايران به اطلاع آژانس بين المللی انرژی هسته ای برسد.


منبع خبر همشهری که نام وی ذکر نشده، همچنين گفته که اقدامات بعدی جمهوری اسلامی در واکنش به قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنيت سازمان ملل سخت تر خواهد شد .


تصادفات در نوروز


سايت اينترنتی روزنامه جام جم نيز، حوادث رانندگی در تعطيلات نوروزی را مورد توجه قرار داده است.


اين روزنامه به نقل از رييس مرکز فرماندهی و کنترل پليس راه نيروی انتظامی نوشته که علت ۶۵ درصد تصادفات جاده های در نوروز ۸۶ خواب آلودگی و خستگی رانندگان است.


جام جم در همين حال جزييات دو مورد از سوانح رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته، در محور های شيراز به ياسوج و جاده هراز که طی آن بر اثر تصادف خودروهای سواری با کاميون و تريلی ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند،مورد توجه قرار داده است.


XS
SM
MD
LG