لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۴

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

خبر خوش هسته ای


روزنامه ایران، عنوان اصلی و تیتر اول امروز خود را به خبر هسته ای اختصاص داده که به نوشته این روزنامه، آخرین فاز در فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی است.


این روزنامه با اشاره به تبلیغات وسیع صدا و سیمای رسمی کشور در خصوص انتشار خبری مهم در روز ۲۰ فروردین، نوشته،احتمال داده که این خبر همان اعلام تکمیل زنجیره ۳۰۰۰ تایی سانتریفیوژ است.


ریل گذاری قطار بی ترمز


روزنامه اعتماد ملی، هم با انتشار گزارشی درمورد خبر خوش هسته ای نوشته دستیابی ایران به سوخت نیمه صنعتی هسته ای همان خبر هسته ای است که امروز محمود احمدی نژاد در نظنز اعلام خواهد کرد.


این روزنامه با اشاره به این که قرار بود خبر خوش هسته ای در دهه فجر ۱۳۸۵ اعلام شود، نوشته به ناگاه محمود احمدی نژاد در سخنرانی روز ۲۲ بهمن وعده اعلام آن را به ۲۰ فروردین موکول کرد.


اعتماد ملی،در یادداشتی با عنوان «ریل گذاری قطار بی ترمز» نوشته که انتشار خبر هسته ای امروز توسط مقام های جمهوری اسلامی، به معنای بازگشت پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت سازمان ملل به آژانس بین المللی انرژی هسته ای است با این تفاوت که این بار با امنیتی شدن پرونده و تبدیل مساله هسته ای ایران به تهدید صلح و امنیت بین الملل صورت خواهد گرفت

اعتماد ملی، در همین حال در یادداشتی با عنوان «ریل گذاری قطار بی ترمز» نوشته که انتشار خبر هسته ای امروز توسط مقام های جمهوری اسلامی، به معنای بازگشت پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت سازمان ملل به آژانس بین المللی انرژی هسته ای است با این تفاوت که این بار با امنیتی شدن پرونده و تبدیل مساله هسته ای ایران به تهدید صلح و امنیت بین الملل صورت خواهد گرفت.


شاملو، اخوان و فروغ را حذف کنید


روزنامه کیهان، با انتشار یک خبر ویژه و یک یادداشت باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش را به خاطر معرفی آثار احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث و فروغ فرخ زاد به عنوان برخی از منابع آزمون المپیاد ادبی مورد نکوهش قرار داده است.


این روزنامه به سه شاعر شناخته شده و در گذشته ایرانی به شدت حمله کرده و به وزارت آموزش و پرورش توصیه کرده که هرچه زودتر آثار این سه تن را از فهرست منابع آزمون المپیاد ادبی خارج کند.


اجرای حد


روزنامه رسالت، تاکید مجدد رییس کل دادگستری کرمانشاه بر اجرای حدود شرعی در این استان را منعکس کرده است.


ملکشاهی، رییس دادگستری کرمانشاه که به دنبال بازتاب گسترده خبر اجرای حد قطع دست یک سارق در ملاعام در رسانه ها گفته در برخورد با سارقان به هیچ وجه کوتاه نمی آییم و اگر سارقی می خواهد دستش قطع نشود هرچه زودتر دست از دزدی بردارد.


رسالت،درهمین حال از قول وی نوشته مسوولان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه نیز با ابراز رضایت مندی، خواستار تداوم اجرای حدود شرعی در مورد افراد مخل امنیت عمومی شده اند.


رییس دادگستری کرمانشاه علت قطع دست یک سارق در هفته های اخیر را دغدغه و نگرانی مردم استان کرمانشاه نسبت به عدم برخورد قاطع با مفاسد دانسته است.


رییس دادگستری کرمانشاه گفته در برخورد با سارقان به هیچ وجه کوتاه نمی آییم و اگر سارقی می خواهد دستش قطع نشود هرچه زودتر دست از دزدی بردارد


افزایش نرخ تاکسی


روزنامه حیات نو، از افزایش ۱۱ در صدی نرخ کرایه تاکسی در تهران نسبت به سال ۸۵ خبر داده است.


این روزنامه به نقل از مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، نوشته افزایش ۱۱درصدی نرخ کرایه تاکسی به تایید فرمانداری رسیده و شهرداری تهران نیز آن را به سازمان تاکسیرانی ابلاغ کرده است .


رییس انصار حزب الله، وابسته نظامی ایران در بالکان


روزنامه اعتماد،خبر داده که حسین الله کرم از رهبران انصار حزب الله به عنوان وابسته نظامی ایران در بالکان معرفی شده است.


به نوشته این روزنامه ،الله کرم از جمله اعضای پرنفوذ انصار حزب الله به شمار می آید که علیه اصلاح طلبان فعالیت می کرد .


تصادف مرگبار


روزنامه همشهری، خبر داده که بر اثر تصادف خونین بین یک اتوبوس و یک کامیون در ایلام که عصر یکشنبه ۱۹ فروردین رخ داده ۲۶ نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شده اند.


روزنامه اعتماد،خبر داده که حسین الله کرم از رهبران انصار حزب الله به عنوان وابسته نظامی ایران در بالکان معرفی شده است

به نوشته این روزنامه، این اتوبوس که حامل زائران اصفهانی بوده که به مقصد عراق در حکرت بوده و حدود ساعت ۱۷ و ده دقیقه عصر یکشنبه در حوالی روستای بهمن آباد بخش چوار ایلام بعلت برخورد با یک تریلر به دره سقوط کرد.


بحران به بازار آهن بازگشت


روزنامه همبستگی، در تیتر اول خود از بازگشت بحران به بازار آهن و افزایش قیمت اهن آلات خبر داده است. این روزنامه به نقل از رییس هیات مدیره بورس فلزات نوشته که نبود توازن عرضه و تقاضا قیمت تیرآهن در بازار را نسبت به سال قبل هشت تا ۱۰ درصد افزایش داده است.


همبستگی، در گزارش خود نوشته که تاثیر روانی تحریم و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه را ننقش به سزایی را در بالا رفتن قیمت آهن در سال جدید ایفا کرده است.


XS
SM
MD
LG