لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


وزیرامور خارجه ایران گفته که نشانه هایی از آزادی ایرانیان دستگیر شده در عراق دیده شده است
وزیرامور خارجه ایران گفته که نشانه هایی از آزادی ایرانیان دستگیر شده در عراق دیده شده است

نشانه هایی از آزادی پنج ایرانی در عراق


روزنامه رسالت، به نقل از منوچهر متکی نوشته نشانه هایی از آزادى پنج ایرانی بازداشت شده در اربیل عراق دریافت کرده است.


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیروز همچنین در پاسخ به پرسشى درخصوص دیدار «محمد جواد ظریف» نماینده ایران در سازمان ملل با سناتورهاى آمریکایى گفت که در برخى فرصت‌ها بعضى از افراد غیردولتى آمریکا با ظریف دیدارهایى داشته‌اند که عمده آنها پیرامون وضعیت عراق و شرایط امنیتى آن کشور بوده است.


مرگ پنج ایرانی در عراق


روزنامه ایران، از كشته شدن پنج راننده ایرانى در عراق خبر داده است.


به نوشته ایران، افراد مسلح ناشناس با حمله به كاروان كامیون هاى ایرانى، پنج راننده این كامیون ها را در عراق كشتند


به نوشته این روزنامه، افراد مسلح ناشناس با حمله به كاروان كامیون هاى ایرانى، پنج راننده این كامیون ها را در عراق كشتند.


مسوولان مرزبانی عراق با اشاره به این حادثه گفته اند نیروهاى عراقى اجساد این افراد را در نزدیكى شهر خانقین در استان پرآشوب«دیاله»در نزدیکی مرز پیدا كرده اند.


به نوشته ایران ، این حادثه زمانى اتفاق افتاده كه رانندگان كامیون ها پس از تخلیه محموله گاز در عراق در حال بازگشت به ایران بودند.


فعالان زن آزاد شدند


روزنامه سرمایه، خبر داده که عصر یکشنبه گذشته و با قرار كفالت ، بازداشت‌شدگان كمپین یك میلیون امضا از زندان اوین آزاد شده اند.


به نوشته این روزنامه، محبوبه حسین‌زاده و ناهید كشاورز، دو تن از فعالان امور زنان كه روز سیزدهم فروردین در پاك لاله در حال جمع‌آوری امضا برای كمپین یك میلیون امضا برای تغییر قوانین، بازداشت شده بودند، عصر دیروز با قرار كفالت از زندان اوین آزاد شدند.


روزنامه سرمایه، خبر داده که عصر یکشنبه گذشته و با قرار كفالت ، بازداشت‌شدگان كمپین یك میلیون امضا از زندان اوین آزاد شده اند

تجمع برای داروی بتافرون


روزنامه اعتماد ملی، از تجمع بیماران ام‌اس مقابل داروخانه هلال‌احمرخبر داده است.


به نوشته این روزنامه، از بیماران مبتلا به ام‌اس صبح دیروز مقابل داروخانه مركزی جمعیت هلال‌احمر تجمع كردند و خواستار حل مشكل مربوط به كمبود داروی بتافرون شدند.


اعتماد ملی ، نوشته پس از سه ماه بالا‌خره آ‌ن‌قدر عرصه به مردمی كه خودشان یا عزیزانشان مبتلا‌ به بیماری ام‌اس هستند تنگ شد كه در پی كمبود داروی بتافرون جمعی حدود ۲۰۰ نفر با تجمع وسط چهارراه طالقانی با سپهبد قرنی نشستند و راه را بر عبورومرور خودروها بستند.


به اعتراض معلمان توجه شود


روزنامه همبستگی، در سرمقاله ای با عنوان « فرهنگیان را دریابید »، این پرسش را مطرح کرده که چرا رسانه های داخلی از انتشار اعتراضات معلمان و درخواست های آن خودداری می کنند.


این روزنامه با تاکید بر مطالبات صنفی فرهنگیان نوشته در حالی که پی در پی از صداوسیما و پلیس برای انجام وظایفشان تشكر می‌شود اما کسی از مس و ولان کشور حاضر نیست از زحمات بی دریغ معلمان تقدیر کند و یا به خواسته های آنان توجه کند.


نویسنده این روزنامه به مقامات کشور توصیه کرده تا با تعامل و توجه به خواسته هایی معلمان به حل مشکلات آنها اقدام کنند.


واردات خودرو محدود شد


روزنامه همشهری، از ممنوعیت ثبت سفارش انواع خودروهای سواری خارجی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، سازمان بازرگانی تهران اعلام كرد ه ثبت سفارش انواع خودروهای سواری خارجی به جز دو مدل ون ویک مدل میتسوبیشی پاژرو ممنوع شده است.


روزنامه همشهری، از ممنوعیت ثبت سفارش انواع خودروهای سواری خارجی خبر داده است

روابط عمومی سازمان بازرگانی تهران اعلام کرده ثبت نکردن سفارش خودروهای خارجی به این علت است كه نمایندگی‌های این خودروها تمدید نشده و سه مجوز لازم برای واردات خودرو را از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان محیط زیست و م و سسه استاندارد دریافت نکرده‌اند.


این سازمان اعلام کرده ورود این خودروها تا زمانی كه مجوزهای لازم را دریافت نكرده اند معلق می شود و خودروی جدیدی اجازه ورود ندارد.


خبر حراج سفارت آمریکا تکذیب شد


روزنامه کارگزاران،اخبار منتشر شده در خصوص حراج سفارت آمریکا در تهران را، تکذیب کرده است.


به نوشته این روزنامه، شایعه فروش سفارت آمریکا در تهران برای پرداخت خسارت یک بازرگان ایرانی، انعکاس نسبتا گسترده ای در رسانه های جهان داشت.


این خبر ابتدا در یک روزنامه چاپ تهران و سپس در سایت های خبری انتشار یافت و موضوع به قدری حساسیت برانگیز شد که سخنگوی وزارت امور خارجه و معاون دادستان تهران به سرعت آن را تکذیب کردند.


کارگزاران ، تاکید کرده اهمیت این خبر از آن رو بود که در مقطع حساس کنونی، می توانست به محملی تازه برای افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا تبدیل شود، اما تکذیب رسمی این خبر از سوی ایران تا حدی باعث فروکش کردن این موج خبری علیه ایران شد.


روزنامه کارگزاران،اخبار منتشر شده در خصوص حراج سفارت آمریکا در تهران را، تکذیب کرده است

وثیقه دانشجویان به پول تبدیل شد


روزنامه کیهان، به نقل از معاون حقوقی وزارت علوم خبر داده که هفت میلیارد تومان از محل فروش وثیقه دانشجویان بورسیه به خزانه کشور واریز شده است.


این روزنامه نوشته وثیقه دانشجویان بورسیه ای كه پس از تحصیل به كشور برنگشته اند پس از اخطار فروخته شده و هزینه آن به بیت المال برگشته است.


کیهان از قول محمد حسینی ، معاون حقوقی وزارت علوم ، مبلغ ما به ازای بورسیه برای هر دانشجو را حدود ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG