لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۰

«سعید رضوی فقیه بازداشت شد»


سعید رضوی فقیه
سعید رضوی فقیه
گزارش ها حاکی است سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار و فعال سیاسی که روز سه شنبه هفته پیش از فرانسه عازم تهران شده بود، در ایران دستگیر شده و به زندان منتقل شده است.

مرتضی کاظمیان، از فعالان سیاسی مقیم پاریس در این زمینه به رادیو فردا گفت: «متاسفانه مجموعه شواهد نشان می دهد سعید رضوی فقیه بازداشت شده است. از هفته پیش که از فرانسه بازگشته اند ولی هیچ خبری نه بستگان و نه دوستان از ایشان دارند و گویا در راستای موج جدید سرکوب ها دستگیر شده است.»

آقای کاظمیان گفت: «ایشان از فرودگاه پاریس سه شنبه عازم ایران می شوند، پس از خروج از فرانسه، بستگانشان در ایران هیچ تماسی با آن ها نتوانسته اند بگیرند و هیچ کس هیچ خبری از او ندارد و مسئله بازداشت او قطعی است.»

سعید رضوی فقیه از روزنامه نگاران اصلاح طلب است که در روزنامه هایی چون بنیان، صبح امروز، نوروز و یاس نو فعالیت کرده و در مقطعی هم به دلیل اعتراض به حکم ارتداد صادر شده برای هاشم آغاجری، دستگیر شده و به زندان افتاد.

موج جدید بازداشت فعالان اجتماعی و رسانه‌ای در روزهای گذشته شدت گرفته و مأموران امنیتی در این اواخر پرستو دوکوهکی، پژوهشگر و روزنامه‌نگار اجتماعی و همچنین مرضیه رسولی، روزنامه‌نگار فرهنگی را بازداشت کردند.

پرستو دوکوهکی نویسنده وبلاگ «زن‌نوشت» و از همکاران سابق شماری از نشریات اصلاح‌طلب مانند: یاس نو، وقایع اتفاقیه و ماهنامه زنان است.
مرضیه رسولی نیز از روزنامه‌نگاران حوزه فرهنگی و هنری است که در سال‌های اخیر با شماری از نشریات اصلاح‌طلب و مستقل، از جمله روزنامه شرق و اعتماد، همکاری داشته است.

بازداشت خانم دوکوهکی با حضور ماموران امنیتی در منزل وی و با حکم دادستانی صورت گرفته و خانم دوکوهکی پس از آن به بند ۲ الف در بازداشتگاه اوین منتقل شده و وسایل شخصی و کامپیوتری وی ضبط شده است.

خانم دوکوهکی از زمان بازداشت تا به کنون دو بار با خانواده خود تماس تلفنی داشته و از شروع بازجویی‌ها خبر داده است و به گفته برخی نزدیکان، در تماس تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده که در اولین جلسه بازپرسی، اتهام تبلیغ علیه نظام به او تفهیم شده است.

در مورد مرضیه رسولی نیز گزارش‌ها حاکی است وی با اتهام انتسابی اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده و ماموران به هنگام بازداشت وسایل شخصی وی را نیز با خود برده‌اند.

آرش صادقی، فعال دانشجویی، سعید مدنی، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی مذهبی، احسان هوشمند، فعال ملی مذهبی و پژوهشگر و همچنین فاطمه خردمند، روزنامه‌نگار از دیگر افرادی هستند که در روزهای گذشته بازداشت شده‌اند.
XS
SM
MD
LG