لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۲

صدای شما؛ سخنان وزیر ارشاد درباره بازیگران ایرانی


در برنامه اين هفته صدای شما صدای فردا، به مناسبت ۱۰ سالگی بخش فارسی «رادیو اروپای آزاد- رادیو آزادی»، با نخستين کسی که برای آغاز به کار بخش فارسی « رادیو آزادی» به پراگ آمد، گفت و گو می کنیم.

موضوع بحث آزاد برنامه این هفته هم، سخنان وزیر ارشاد ایران درباره هنرپیشه های ایرانی؛ از جمله گلشیفته فراهانی است که در فیلم های هالیوودی ایفای نقش کرده اند.


محمد حسین صفار هرندی، در این باره گفته است که اگر كسى قانون را زير پا بگذارد، خودش هم زير پا گذاشته مى شود.

اما پيش از بحث آزاد، ابتدا به صدای برخی شنوندگان « راديو فردا» گوش مي کنیم که روی پیام گیر رادیو فردا، پیام گذاشته اند. سپس چند پيامک و ای میل را می خوانیم.

در بحث آزاد برنامه اين هفته، دو شنونده راديو فردا شرکت دارند و نظرات شان را در باره سخنان وزیر ارشاد ایران می گویند.


در طول برنامه بحث آزاد تلاش کرديم شنوندگانی که موافق سخنان وزير ارشاد و فرهنگ اسلامی هستند را در برنامه شرکت دهيم، ولی متاسفانه تماس تلفنی با آنها امکان پذير نبود.

اما موفق شديم با شنونده ای در نيريز در استان فارس تماس بگيريم؛ البته پس از ضبط بحث آزاد.


اين شنونده که موافق سخنان وزير ارشاد و فرهنگ اسلامی است، در گفت و گو با راديو فردا می گوید: «شرکت بازيگران زن ايران، در سينمای کشورهای ديگر اشکال دارد». به گفته اين شنونده، «شرکت بازيگران مرد ايران در سينمای آمريکا، و شرکت در صحنه های که روابط جنسی با يک زن آمريکایی را نشان مي دهد، اشکالی ندارد.»

آرش، شنونده راديو فردا که از شهر کرمان که در بحث آزاد شرکت دارد، در این باره می پرسد: «در کجای قانون اساسی، قانون مدنی و قانون قضایی جمهوری اسلامی ايران، حضور هنرمندان زن ايران در خارج از کشور منع شده است؟»

عليرضا، از مشهد، هم مخالف موضع وزير ارشاد و فرهنگ اسلامی است.


به گفته اين شنونده، مسئولان جمهوری اسلامی به جای آنکه از هنرمندانی چون گلشيفته فراهانی که هنر ايران را در جهان معرفی مي کنند، حمايت و پشتيبانی کنند، زبان تهديد و خشونت را به کار گرفته اند.


عليرضا مي گويد: «چه زمانی، مسئولان جمهوری اسلامی درک خواهند کرد که مردم ايران در قرن بيست ويکم زندگی مي کنند و از دنيا جدا نيستند و به رغم هرگونه سرکوب از تحولات جهان با خبرند و در دنيای امروز به زندگی ادامه مي دهند.»

موضوع بحث آزاد ، برنامه هفته آينده و سئوال اين هفته برنامه ، شما چه فکر مي کنيد، استيضاح احتمالی علی کردان، وزير کشور جمهوری اسلامی ايران، در مجلس شواری اسلامی.

شما می توانید برای شرکت در بحث آزاد برنامه صدای شما، صدای فردا؛ یا ارسال نظرات خود از طريق پيامک، اي ميل ويا پيام تلفنی با ما تماس بگيريد.

برای پاسخ به سئوال برنامه شما چه فکر مي کنيد؟
با شماره تلفن : ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲ تماس بگيريد.

شماره تلفن پيام گير راديو فردا : ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۳
شماره تلفن پيامک گير راديو فردا : ۰۰۴۲۰۶۰۳۸۷۴۱۵۰
وآدرس اي ميل راديو فردا : info@radiofarda.com


XS
SM
MD
LG