لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۷

قتل های سریالی زنان در کرج و ورامین


در کرج و ورامين به طور همزمان دستکم ۱۴ زن کشته شده اند. (عکس از AFP)
در کرج و ورامين به طور همزمان دستکم ۱۴ زن کشته شده اند. (عکس از AFP)

با انتشار اخبار دو پرونده قتل های سريالی زنان در کرج و ورامين که طی آن دست کم ۱۵ زن کشته شده اند، فرماندهان نيروی انتظامی نيز جزئياتی از اين قتل ها را در اختيار خبرگزاری ها و مطبوعات قرار دادند.

در تازه ترين پرونده پس از آن که برخی از روزنامه های کشور از وقوع چند مورد قتل سريالی زنان در کرج خبر دادند، نيروی انتظامی اعلام کرد که مردی ۲۳ ساله به نام اميد را به عنوان متهم اين قتل ها دستگير کرده است.

بنابر اعلام فرمانده نيروی انتظامی تهران اين متهم مردی متاهل است که از روز ۲۲ بهمن سال ۸۶ تا دوم تير ۸۷ به فاصله کمتر از ۶ ماه دست کم هشت زن و دختر را در اطراف کرج ربوده و به قتل رسانده است.

عليرضا اکبر شاهی روز شنبه طی کنفرانسی خبری از دستگيری متهم قتل های سريالی زنان کرج خبر داد و گفت که اين متهم روز ۱۹ تير در رامسر دستگير شده است.


وی همچنين تائيد کرد که ماموران نيروی انتظامی پس از قتل سومين زن در ۲۷ فروردين سال جاری به سريالی بودن اين قتل ها پی برده چرا که همه زنان کشته شده در حوالی کرج و با پيچاندن روسری به دور گردن به قتل رسيده بودند.

فرمانده نيروی انتظامی استان تهران همچنين به خبرگزاری ها گفت که اغلب زنان کشته شده در قتل های سريالی کرج «سوابق غير اخلاقی» داشته اند. وی تنها هشتمين و آخرين قربانی اين قتل ها که يک دختر ۱۸ ساله است راعاری از چنين سوابقی معرفی کرد و گفته که قاتل پس از انتشار خبر اين قتل ها در دو نشريه اقدام به قتل اين دختر کرده تا پليس را فريب دهد.

در همين حال روزنامه ايران روز ۲۰ تير ۸۷ گزارشی از افزايش شمار قربانيان قتل های سريالی در ورامين منتشر کرد.

به نوشته اين روزنامه در اين پرونده که متهم آن در حال حاضر در زندان به سر می برد يک مرد ۲۳ ساله ديگر به نام عليرضا به همراه دو برادرش قتل هفت زن از پنجم مهر ۸۵ تا هنگام بازداشت را پذيرفته اند.

بازداشت متهم قتل های سريالی به صورت اتفاقی و پس از شکايت ۱۱ زن و دختر از چند مرد به اتهام آدم ربايی و زورگيری رخ داده است، اما پس از آن همسر متهم اصلی اين پرونده به دادگاه مراجعه و از دست داشتن همسرش در قتل يک زن خبر داده است.

روزنامه ايران در اين مورد نوشته است که پس از اظهارات همسر عليرضای ۲۳ ساله «مأموران در تجسس ها دريافتند پنجم مهر سال ۸۵ جسد زنی به نام «فرح» در کانال آب ورامين کشف شده است» و از آن پس اين متهم زندانی را تحت بازجويی قرار داده اند که منجر به اعتراف وی در خصوص قتل سريالی ۷ زن در ورامين، قرچک و مناطق اطراف آن شده است.

انتشار اخبار مربوط به قتل های سريالی زنان در کرج و ورامين به طور همزمان که بنابر اعلام روزنامه خراسان دست کم ۱۴ زن و به نوشته روزنامه ايران ۱۵ زن (هشت زن در کرج و هفت زن در ورامين) طی آن کشته شده اند پرونده قتل های سريالی زنان که از سه دهه پيش به تدريج رو به افزايش گذاشته و در سال های اخير بر شدت و گستردگی آن افزوده شده را بارديگر گشوده است.


XS
SM
MD
LG