لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۳

عمليات انتحاری ببرهای تامیل در سريلانکا


مصدومان حادثه انفجاردر سریلانکا
مصدومان حادثه انفجاردر سریلانکا

طی يک عمليات انتحاری در سريلانکا، يک نفر خود را در داخل يک اتوبوس منفجر کرد که در پی اين حمله، هشت نفر کشته و ۵۰ مسافر ديگر زخمی شدند.


به گزارش رويترز، روز شنبه، ششم ژانويه، ۱۶ دی ماه، يکی از افرادی که گفته می شود از گروه جدايی طلب ببرهای تاميل است، خود را در داخل يک اتوبوس منفجر کرد.


اين حادثه در شهر پراليا، واقع در ۷۰ کيلومتری جنوب کلمبو، پايتخت سريلانکا اتفاق افتاد آن هم يک روز پس از انفجار ديگری در اتوبوس که به کشته شدن شش نفر منتهی شده بود.


حوادث تروريستی در سريلانکا در حالی اتفاق می افتد که اضطراب از کشيده شدن دامنه جنگ به ميان غيرنظاميان افزايش يافته و ممکن است جنگ جدايی طلبان موسوم به ببرهای تاميل، به جنگ داخلی در اين کشور تبديل شود.


درگيری های گروه تاميل با دولت مرکزی از سال ۱۹۸۳ تاکنون ۶۷ هزار کشته در پی داشته است


درگيری های گروه تاميل با دولت مرکزی از سال ۱۹۸۳ تاکنون ۶۷ هزار کشته در پی داشته است.


ادريسوريا، فرمانده پليس سريلانکا خبر داده که به احتمال زياد اين حمله از سوی ببرهای تاميل انجام شده است. وی همچنين گفته که در ميان اجساد کشته شدگان، فقط جسد يک زن شناسايی نشده که به نظر پليس متعلق به شخص مهاجم است.


اين انفجار چند ساعت پس از انفجاری ديگر در جزيره ای در شمال سريلانکا اتفاق افتاد که در آن چهار افسر پليس و يک غيرنظامی کشته شدند. اين جزيره در ۳۶ کيلومتری شمال کلمبو واقع است.


گروه جدايی طلب ببرهای تاميل که خواهان استقلال از سريلانکا و تاسيس کشور مستقل برای اقليت تاميل هستند، مسووليت اين انفجارها را بر عهده نگرفته اند.


اقبال آتاس، تحليلگر مرکز تحقيقات دفاعی جنز ديفنس می گويد با کشيده شدن جنگ و درگيری به ميان نظاميان، ممکن است به زودی اوضاع امنيتی دولت مرکزی سريلانکا به تنش کشيده شود.


شاهدان عينی اين حوادث از دولت خواسته اند امنيت شهروندان خود را تامين کند.


XS
SM
MD
LG