لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۹

توفان اروپا را درنورديد


کامیون بر اثر وزش شدید باد در روتردام، واژگون شد.
کامیون بر اثر وزش شدید باد در روتردام، واژگون شد.

توفان شديدی اروپای شرقی و مرکزی را درنورديد که با خسارات مالی و جانی همراه بود و حدود ۳۹ کشته در پی داشت .


اين توفان که از ساعات پايانی روز پنج شنبه گذشته وساعات اوليه روز جمعه شدت گرفت، با شکستن درختان، قطع ارتباط مراکز برق و درهم کوبيدن خودروها همراه بود و در برخی مناطق، با سيل همراه شد .


اين توفان در چند سال گذشته بی سابقه بوده است .


شرکت هواپيمايی لوفت هانزا، اعلام کرد بسياری از پروازهای اين شرکت به ويژه از مسير فرانکفورت تعطيل شده و شرکت راه آهن آلمان نيز چند مسير حرکتی را متوقف کرد .


شرکت هواپيمايی لوفت هانزا، اعلام کرد بسياری از پروازهای اين شرکت به ويژه از مسير فرانکفورت تعطيل شده و شرکت راه آهن آلمان نيز چند مسير حرکتی را متوقف کرد


به گزارش رويترز، فرودگاه هيثرو لندن نيز به دليل باد شديد با تاخير در برخی پروازها مواجه شد و سفرهای هوايی به اتريش، لهستان، اسلوواکی و جمهوری چک هم به دليل وضعيت بد جوی، انجام نشد .


توفان ياد شده در ۱۷ سال گذشته در بريتانيا بی سابقه بوده و ۱۲ نفر در جريان آن ، کشته شدند .


در آلمان، ۱۱ نفر کشته و بيش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند و گفته شد که توفان به اين شدت در ۲۰ سال گذشته سابقه نداشته است. در هلند شش نفر کشته و در جمهوری چک، چهار نفر جان باختند .


اوکراين مجبور شد محموله های ارسال نفت خام به روسيه را متوقف کند و در لهستان، يک ميليون نفر از شهروندان برای چند ساعت با قطع برق مواجه شدند و مسابقات پرش اسکی در اين کشور نيز متوقف شد .


وزش پرسرعت باد در سويس و مجارستان نيز با خسارت های مالی همراه بود.


XS
SM
MD
LG