لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

رفسنجانی: نارضایتی معلمان خطرناک است


آقای هاشمی رفسنجانی، نارضایتی معلمان را خطرناک توصیف کرد
آقای هاشمی رفسنجانی، نارضایتی معلمان را خطرناک توصیف کرد

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه و در سخنرانی مراسم مذهبی نماز جمعه در دانشگاه تهران، نارضایتی معلمان را «خطرناک» توصیف کرد.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای هاشمی رفسنجانی، درباره اعتراض های اخیر معلمان گفت : «این ناراضی بودن از این جهت خطرناک است که برای پرورش جوانان و نونهالان، علاقه لازم است که اگر نارضایتی باشد، علاقه ای در کار نخواهد بود.»


اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: «در شرایط فعلی مصلحت نیست میان معلمان و دولت سوتفاهم وجود داشته باشد. هر دو طرف باید با توجه به واقعیات مسایل را مطرح و حل کنند و نقش مجلس هم در این جا، بسیار مهم است.»


مشکل دولت با معلمان


اعتراض معلمان در سال های اخیر، چندین بار جمهوری اسلامی ایران را با چالش رو به رو ساخته است.


در آخرین تحول، جمعی از معلمان روز ۲۷ فروردین، در اعتراض به وضعیت معیشتی خود، از رفتن به سر كلاس هایدرس خودداری كردند.


همچنین گزارش ها از برخی منایع خبری حاکی است که تعدادی از معلمان معترض، از جمله علی‌اصغر منتجبی، محمدتقی فلاحی، محمدرضا رضایی، سید محمود باقری، علیرضا اكبری، حمید پور وثوق و باغانی، دبیركل كانون صنفی فرهنگیان، هم اکنون در بازداشت به سر می برند.


به گزارش ایسنا، سید مجتبی قریشیان عضو هیات مدیره كانون صنفی معلمان ایران این خبر را تایید كرد.


تایید خبر دستگیری معلمان معترض در حالی منتشر شده است که پیش از این، پلیس اعلام كرده بود هیچ گونه دستگیری معلمان در سال جدید صورت نگرفته است.


معلمان طی سال گذشته با برپایی تجمعاتی مقابل مجلس خواستار تحقق خواسته‌های خود شامل تسریع در تصویب لایحه نظام پرداخت هماهنگ و آنچه كه رفع تبعیض نامیدند، شده بودند.


آنها همچنین خواستار پیگیری استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معرفی مشاور وزیر در امور تشكل های فرهنگیان، ایجاد شورای برگزیدگان نمایندگان معلمان در مدارس شده‌اند.


به رغم اینکه استیضاح وزیر آموزش پرورش، از خواسته های اصلی معلمان است، اما هنوز مجلس، اعلام وصول درخواست استیضاح محمود فرشیدی را اعلام نکرده است.


آقای فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آنچه «توجه ویژه دولت نهم به حل مسایل و مشكلات معیشتی و رفاهی فرهنگیان» می خواند، از تصمیمات جدید دولت برای حل این مشكلات خبر داد.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص میزان افزایش حقوق معلمان در سال ۸۶ نیز گفت: «دولت همانطور كه در سال گذشته با عنایت ویژه به معلمان میزان افزایش حقوق آنها را بیشتر از سایر كاركنان در نظر گرفت، امسال با اعمال روش پلكانی تفاوت محسوسی در افزایش حقوق معلمان نسبت به سایر كارمندان قائل شده است.»


XS
SM
MD
LG