لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

دادستان تهران ازپلمپ مرکز دوبله «فارسی وان» و بازداشت چند نفر خبر داد


عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران روز سه شنبه در يک نشست خبری با رسانه ها در ايران، اطلاعات جديدی درباره چند پرونده امنيتی در ايران، دستگيری يک تيم ترور در تهران، پلمپ مرکز دوبله سريال برای شبکه های ماهواره ای فارسی وان و بازداشت چند نفر در اين باره ارائه کرد.

شبکه تلويزيونی «فارسی وان»، در هنگ کنگ مستقر است و مالکيت آن به طور مشترک در اختيار «نيوز کورپوريشن» آمريکا و «موبی» افغانستان است. اين شبکه از تابستان سال ۲۰۰۹، تابستان سال پيش راه اندازی شده و سريال های تلويزيونی پخش می کند. اين شبکه اعلام کرده قصد دارد حدود ۱۰۰ ميليون مخاطب فارسی زبان در ايران، افغانستان و تاجيکستان جذب کند.

شبکه تلويزيونی پس از راه اندازی در ايران به يکی از شبکه های پرطرفدار تبديل شده است. مقامات دولتی و حکومتی، اين شبکه تلويزيونی را به «گسترش فساد» در کشور متهم کرده اند.

در اين نشست دادستان تهران همچنين از شناسايی و پلمپ مرکزی در تهران خبر داده که به گفته او برای شبکه ماهواره ای فارسی وان سريال دوبله می کرده اند. دادستان تهران بدون نام بردن از افراد دستگير شده در اين محل صرفا خبر داده که تعداد اين افراد پنج نفر بوده و تجهيزات بسيار زيادی در اين محل وجود داشته است.

دادستان تهران در گفت وگو با خبرنگاران، درباره برخورد با عوامل ترورهای اخير استادان دانشگاه در تهران اعلام کرد که «عوامل اصلی هنوز شناسايی نشده اند» اما «يک تيم ترور که اعضايش ۲ نفر به بالا بوده دستگير شده اند» که به گفته آقای دولت آبادی، در يکی از کشورهای همسايه ايران آموزش ديده و آماده انجام عمليات بودند.

آقای دولت آبادی در بخش ديگری از صحبت هايش، به شکل مفصلی به موضوع نحوه انتشار لايحه دفاعيه مدير مسول روزنامه ايران در دادگاه شکايت مهدی هاشمی رفسنجانی از اين روزنامه پرداخته و ضمن دفاع از بيانيه روز يکشنبه دادستانی، گفت که انتشار اين دفاعيه اشکال قانونی داشته چرا که به گفته او «متضمن اهانت به ديگران» بوده و «نسبت به برخی از مسئولان» مطالبی را بيان کرده است.

دادستان تهران گفت که با رسانه هايی که متن کامل اين دفاعيه را منتشر کرده اند، برخورد خواهد شد. در همين حال دادستان تهران گفته که حکم قاضی اين پرونده صادر نشده و نظر هيئت منصفه الزاما نظر دادگاه نيست و همچنين خبر داده که با دو نفر از محکومان حوادث بعد از انتخابات که لايحه دفاعيه شان را منتشر کرده اند، برخورد شده است.

اظهارنظر درباره انتشار فيلم قتل جديدی در رجايی شهر کرج بخش ديگری از صحبت های دادستان تهران بود که در آن آقای دولت آبادی با صحيح ندانستن انتشار چنين فيلمی گفت: «اين فيلم با هدف تحت تاثير قرار دادن نيروهای پليس منتشر شده است» چراکه به گفته دادستان تهران، «اين نيروها پس از حادثه رخ داده در سعادت آباد از نظر روحی آسيب ديده اند.»

دلایل مرخصی ندادن به زندانیان سیاسی

آقای دولت آبادی همچنين درباره دليل مرخصی ندادن به روزنامه نگارانی چون احمد زيد آبادی، مسعود باستانی و عيسی سحرخيز گفت که از نظر دادستانی، «مرخصی وقتی امکان‌پذير است که آنها اصلاح شده باشند.»

آقای دولت آبادی تصريح کرد که از نظر دادستانی مرخصی يک امتياز است و زمانی اين امتياز داده می شود که يا در قبالش اصلاح صورت گرفته باشد يا مغايرتی با محکوميت نداشته باشد.

دادستان تهران گفته بسياری از کسانی که مرخصی گرفته اند در بيرون از زندان بيانيه صادر کرده و جرم امنيتی ديگری مرتکب شده اند.
XS
SM
MD
LG