لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۲

بزرگداشت قربانیان سونامی برگزار شد


کشورهای آسیایی با برگزاری مراسم مختلف ، یاد قربانیان سونامی را گرامی داشتند.
کشورهای آسیایی با برگزاری مراسم مختلف ، یاد قربانیان سونامی را گرامی داشتند.

کشورهای آسيايی که در حادثه سونامی دو سال پیش خسارات مالی و جانی زیادی دیدند، روز سه شنبه با برگزاری مراسم مختلف، خاطره قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.


اين مراسم در حالی برگزار شد که زلزله ای در سواحل فيليپين اتفاق افتاد که ممکن بود با سونامی ديگری همراه باشد و در صورت وقوع می توانست تايوان را مورد هدف قرار دهد.


گزارش های رسیده حاکیست که کشور ژاپن حسگرهایی به فيليپين داده است که در صورت هرگونه وقوع زلزله، علايم سونامی را بررسی می کند. اين حسگرها قدرت دريافت امواج دريايی زلزله را دارند که با استقاده از آنها می توان پيش از هرحادثه ای ، ازوقوع سونامی احتمالی مطلع شد.


در مراسم بزرگداشت سونامی که در کشورهای تايلند، اندونزی و فيليپين برگزار شد، خانواده قربانيان حادثه دور هم جمع شده و ياد از دست رفتگان خود را گرامی داشتند.



تعداد زيادی از حاضران اين مراسم، را افراد غيرآسيايی تشکيل می دادند که در سونامی، خانواده و يا وابستگان خود را از دست داده اند.


حدود ۸۲۰۰ نفر غيرآسيايی در سونامی کشته شدند.


در بالی اندونزی نيز مراسمی برای گراميداشت ياد قربانيان سونامی برگزار شد و از چند بنای يادبود نيز پرده برداری شد. شرکت کنندگان در اين مراسم از سونامی به عنوان تلخ ترين حادثه ياد کردند.


XS
SM
MD
LG