لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

تلفات کشتار دانشگاه ویرجینیا به ۳۳ نفر رسید


دانشگاه ویرجینیا شاهد روزی مرگبار بود.
دانشگاه ویرجینیا شاهد روزی مرگبار بود.

در مرگبار ترين حوادث تير اندازی تاريخ آمريکا در روزدوشنبه گذشته، دست کم ۳۳ نفر در اثر تيراندازی در دو منطقه جداگانه در دانشگاه تکنولوژی ويرجينيای امريکا، کشته شدند.


روز سه شنبه بار ديگر آرامش يک مرکز آموزشی در ايالات متحده آمريکا بر اثر تيراندازی بر هم خورد و حادثه دردانشگاه تکنولوژی ويرجينيا در شهر بلکسبرگ رخ داد.


دست کم ۳۳ نفر، از جمله فرد مهاجم ، دراين تيراندازی ها کشته و ده ها تن ديگرمجروح شده اند.


ادامه حادثه


حدود دو ساعت بعد از تیراندازی اول، در حالی که تحقيقات پليس، پيرامون حادثه، در جريان بود تير اندازی ديگری در يکی از کلاسهای درس ساختمان بخش مهندسی درسوی ديگرمحوطه دانشگاه به وقوع پيوست.


چارلز استيگر، ریيس دانشگاه، در زمان اطلاع رسانی خبر تيراندازی گفت:«شمار زيادی در اثر تير اندازی کشته شده اند و عده زيادی مجروح شده اند که جراحات برخی از آن ها شديد است و در حال حاضر، مجروحان برای درمان به بيمارستان های اطراف اعزام شده اند.»


آقای استيگر افزود:«در جريان تحقيقات پليس و حدود دو ساعت پس از حادثه اول، به ما اطلاع دادند تير اندازی ديگری در نوريس هال انجام شده است. برخی از کشته شدگان دانشجويانی هستند که در کلاس درس خود کشته شدند.»


پليس حاضر در محل خبر داده که فرد تير اندازخود نيز کشته شده است.


رییس جمهورآمریکا به خانواده قربانیان، پیام تسلیت داد

فرار از ترس


محوطه دانشگاه از صبح روز دوشنبه مملو از افراد مسلح پليس بود و در ميان فضای آشفته حاکم بر محوطه دانشگاه، دانشجويانی ديده می شدند که از ترس تير انداز خود را از پنجره های ساختمان های دانشگاه به بيرون می انداختند.


پليس پس از چند ساعت جستجو برای پيدا کردن ضارب احتمالی دوم، محوطه دانشگاه تکنولوژی را بست.


سايت اينترنتی دانشگاه به دانشجويان هشدار داد که در داخل اتاق های خود باقی بمانند و درها را قفل کنند.


آخرين گزارش هایی که از سوی نیروهای پليس اعلام شده، حاکی از این است که در دو حادثه جداگانه تير اندازی دانشگاه درجريان تير اندازی اول در اقامتگاه دانشجويان، دو نفر کشته شده اند.


گزارش پلیس می افزاید که تلفات سنگین مربوط به حادثه دوم است که در جریان تیراندازی دوم، در داخل کلاس، ۳۰ نفر کشته شده اند.


مجهول های زیاد


اف بی آی، پليس ایالات متحده آمریکا مي گويد مدرکی که نشان دهد حادثه مذکور اقدامی تروريستی بوده در دست نيست.


هنوز هويت مرد مهاجم و اينکه انگيزه وی از از اين اقدام چه بوده مشخص نيست.


تير اندازی در دانشگاه تکنولوژی ويرجينيا مرگبار ترين حادثه از اين نوع است که تاکنون در داشنگاه های آمريکا به وقوع پيوسته است.


پیام تسلیت بوش


جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا پس از این حادثه، پيامی از کاخ سفيد برای مردم آمريکا فرستاد و در آن به مردمی که عزیزان خود را از دست داده اند، تسلیت گفت.


ریيس جمهوری آمريکا گفت : «امروز ملت آمريکا در غم و اندوه آنان که عزيزان خود را در دانشگاه ويرجينيا از دست داده اند شريک هستند.»


آقای بوش در ادامه پیام تسلیت خود گفت:« ما ياد اين قربانيان را در قلب هايمان نگاه می داريم و برای آنان دعا می کنيم، واز خدا می خواهيم به بازماندگان آنان صبر و تحمل دهد.»


دانشگاه تکنولوژی ويرجينيا دانشگاهی ايالتی با حدود ۲۶ هزار دانشجو است که در ضلع جنوب غربی ايالت ويرجينيا در فاصله ۴۲۵ کيلومتری شهر واشینگتن قرار دارد.


تسلیت ایران به آمریکا


محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی به ملت آمریکا، حادثه تیراندازی در دانشگاه ویرجینیا که در آن ۳۳ نفر کشته شدند را تسلیت گفت.


آقای حسینی در پیام ، مراتب تسلیت خو د را به ملت و خانواده کشته شدگان این حادثه اعلام کرد.


سخنگوی وزارت امور خارجه ، تعرض به جان افراد بی گناه ازهر قوم، نژاد و ملیت را از ناحیه هر شخص و گروهی و تحت هر عنوانی عملی مغایر با ارزشهای الهی و انسانی توصیف کرد.


XS
SM
MD
LG