لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۷

ويکی ليکس: هشدار آمريکا در مورد «نينجا» های ايرانی


شماری از اسناد ويکی ليکس نشان می دهد شماری از مقامات ديپلماتيک آمريکايی در مورد رزمی کاران يا همان «نينجا» های ايرانی که در قالب هنرهای رزمی برای ترور تربيت می شوند، هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اين پيام های ديپلماتيک که از سوی ديپلمات های آمريکايی در باکو، جمهوری آذربايجان ارسال شده می گويد باشگاه های کاراته و هنرهای رزمی از سوی سازمان های اطلاعاتی جمهوری اسلامی زير فشار هستند تا با ماموران امنيتی و ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری کرده و در «تمرين، آماده سازی و همکاری و مشارکت، در کشتارهای سياسی» همراهی کنند.

اين گزارش حاکی است، مطالب مطرح شده از سوی ديپلمات های آمريکايی در تاييد مقامات امنيتی است که در زمان شاه ايران و پيش از انقلاب هم گفته بودند که دولت حاکم از رزمی کاران استفاده می کند.

يک استاد رزمی در يکی از اين مدارک به تاريخ سپتامبر ۲۰۰۹، شهريور ماه سال گذشته، به عنوان «استاد نينجای کمربند مشکی» مطرح شده، گفته که يک شخص را می شناسد که برای کشتار تربيت شده و طی چند ماه، دستکم شش تن را کشته است.

مدارک فاش شده از سوی ويکی ليکس که مهر «محرمانه» هم بر خود دارد، قربانيان اين حمله ها از اعضای دموکراسی خواه و فعالان دموکراسی بوده اند. اين مدرک می گويد آدمکش ياد شده پس از مدتی خودکشی می کند. يا به عبارتی کشته می شود و طوری نشان داده می شود که گويی طرف خودکشی کرده است.

بخش بيشتر اين سند به سختی قابل خواندن است که شايد به دليل حفظ نام افرادی باشد که در اين سند به آنها اشاره شده است.

سند ديگری که از باکو در تاريخ ژوئن ۲۰۰۹ ارسال شده، حاکی از برنامه ای با عنوان «پروژه ديدبان ايران» است که آمريکا در آن جا به اجرا گذاشته است.

ويکی ليکس چندی پيش، بيش از ۲۵۰ هزار سند گفت وگو و مکاتبات ديپلماتيک وزارت خارجه آمريکا را منتشر کرد که بر اساس اسناد ديگری که منتشر شده بود، برخی از کشورهای عرب حوزه خليج فارس به ويژه عربستان سعودی و امارات در ديدارهای خود با مقام‌های آمريکايی خواستار استفاده از گزينه نظامی برای حل مساله هسته‌ای ايران شده بودند.
XS
SM
MD
LG