لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۲

چین «موش و خرگوش» هایش را می خواهد


انتظار می رود در حراجی کریستی در پاريس، مجسمه قديمی حيوانات که برای صدها سال بخشی از تزئينات يک مکان قديمی تابستانی در پکن بوده، هر کدام به مبلغ ۱۲ ميليون دلار فروخته شود.
انتظار می رود در حراجی کریستی در پاريس، مجسمه قديمی حيوانات که برای صدها سال بخشی از تزئينات يک مکان قديمی تابستانی در پکن بوده، هر کدام به مبلغ ۱۲ ميليون دلار فروخته شود.

رسانه های دولتی چين روز شنبه خبر دادند که مقام های فرهنگی چين به خاطر حراج دو ميراث تاريخی مهم اين کشور در حراجی کريستی لندن، که درحال حاضر، متعلق به کلکسيون طراح بزرگ مد «ايو سن لورن» است، خشمگين هستند.


يک روزنامه چينی نوشت: انتظار می رود در اين حراجی در پاريس، مجسمه قديمی حيوانات که برای صدها سال، بخشی از تزئينات يک مکان قديمی تابستانی در پکن بوده است، هر کدام به مبلغ ۱۲ ميليون دلار فروخته شود.


مجسمه های« خرگوش» و « موش» در حمله نيروهای فرانسوی و انگليسی به مجموعه مشهوری از قصرها و باغ های پکن در سال ۱۸۶۰ ربوده شد. مقامات فرهنگی چين می گويند درخواست استرداد اين مجسمه ها رد شده است.


در ماه فوريه سال آینده، حراجی کريستی صدها قطعه هنری، تاریخی و فرهنگی را که «ايو سن لورن»، طراح مشهور مد، و «پی ير برگ» شريک زندگی او گرد آورده اند، به حراج خواهد گذاشت .
حراجی کريستی در ماه فوريه سال آینده میلادی، حراجی صدها قطعه هنری و فرهنگی که توسط «ايو سن لورن» طراح مد مشهور و « پی ير برگ» شريک زندگی او گردآوری شده است را به حراج خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری « فرانسه»، «نيوژيانگ فنگ» جانشين ریيس بنياد «بازگرداندن ميراث باستانی» چين گفت:« ما هم اکنون درتلاشيم تا آثار را به محل اصلی شان برگردانيم .»


او اضافه کرد: اين سازمان چينی در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴، خواهان بازگرداندن این دو مجسمه شده بود، اما آن ها برای هر کدام مبلغ ۱۰ ميليون دلار مطالبه شده است.


به گفته وی، «قيمت پيشنهادی، غيرمنطقی و غيرقابل قبول بود.»


درنهايت، قرارشد که «کريستی» حراج دو مجسمه را تا ماه فوريه به تعويق بيندازد.


بازارهای هنری، حراج ماه فوريه را به عنوان حراج قرن که صدها ميليون دلار در آن رد و بدل خواهد شد، توصيف کرده اند .


XS
SM
MD
LG