لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۸

پرونده جدید قضایی علیه گروهی از زندانیان سیاسی در اوین


وبسايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، گزارش داد که برای تعدادی از زندانيان اعتصاب کننده زندان اوين، پرونده قضايی جديدی تشکيل شده است.

بر اساس اين گزارش، مجيد دری و حميدرضا محمدی، دو تن از اين اعتصاب کنندگان پس از احضار ‌به دادسرای اوين، به دليل اعتصاب غذای ۲۰‌روزه در مرداد ماه سال جاری، بازجويی شده‌اند و پرونده جديد قضايی نيز برای آنها تشکيل شده است.

کلمه با اشاره به تشکيل پرونده عليه آقايان دری و محمدی نوشته است اين نگرانی وجود دارد که در روزهای آينده، ساير زندانيان اعتصاب‌کننده نيز به بهانه اعتصاب غذای چند ماه قبل خود، برای تشکيل پرونده جديد به دادسرای اوين فراخوانده شوند.

۱۷ زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين، مرداد ماه امسال به خاطر اعتراض به شرايط نامناسب زندان و نيز رفتارهای «توهين‌آميز» ماموران بند ۳۵۰ به سلول انفرادی منتقل شدند.

آنها پس از اين انتقال، بيش از دو هفته دست به اعتصاب غذا زدند.

از جمله اين اعتصاب کنندگان، علی مليحی، عضو سازمان ادوار تحکيم وحدت؛ بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار؛ عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار تحکيم؛ علی پرويز، فعال دانشجويی؛ حميدرضا محمدی، فعال سياسی و جعفر اقدامی، فعال مدنی، بودند.

ضياء نبوی، دانشجوی محروم از تحصيل؛ ابراهيم (نادر) بابايی، فعال مدنی؛ کوهيار گودرزی، فعال حقوق بشر؛ مجيد دری، فعال دانشجويی؛ مجيد توکلی، فعال دانشجويی؛ کيوان صميمی، روزنامه‌نگار؛ غلامحسين عرشی و محمدحسين سهرابی از ديگر زندانيانی بودند که دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتصاب کنندگان پس از درخواست‌های شمار زيادی از فعالان سياسی و مدنی و همچنين برآورده شدن يکی از خواسته هايشان، آزادی بابک بردبار، عکاس خبری، به اعتصاب غذای خود پايان دادند.

با اين حال، به گفته سايت‌های نزديک به اصلاح‌طلبان، برخوردهای امنيتی با اين زندانيان ادامه يافت و آنان هنوز از امکان تماس تلفنی با خانواده‌های خود برخوردار نشده‌اند.

وبسايت کلمه در اين مورد نوشت که خانواده‌های اين زندانيان سياسی از دادستان تهران می‌خواهند که از پرونده‌سازی‌های جديد برای زندانيان اين بند جلوگيری کند و زمينه وصل مجدد تماس‌های تلفنی زندانيان با خانواده‌هايشان را نيز فراهم آورد.

اين در حاليست که شماری از زندانيان پس از انتخابات سال گذشته، مانند هاشم خواستار، فعال حقوق معلمان، که در مشهد زندانی است، نيز از تماس تلفنی با خانواده خود محروم شده‌اند.
XS
SM
MD
LG