لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۹

درخواست برای برگزاری تظاهرات در مقابل سفارتخانه های ايران


چهار اتحاديه صنفی بين المللی با انتشار بيانيه مشترکی از اعضای خود خواستند تا در روز ۲۶ ژوئن، پنجم تير، در مقابل سفارت خانه ها و کنسول گری های جمهوری اسلامی ايران در سراسر جهان دست به تظاهرات بزنند.

اين فراخوان که از پشتيبانی سازمان عفو بين الملل نيز برخوردار شده، با هدف تلاش برای دفاع از حقوق کارگران و تشکل های مستقل کارگری در ايران اعلام شده است.

کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری، فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل، فدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگران بخش خدمات، صنايع غذايی و کشاورزی، و فدراسيون آموزش بين المللی، با ۱۷۰ ميليون عضو، ضمن اعلام برنامه اين تظاهرات، از جمهوری اسلامی خواسته اند منصور اسانلو و ابراهيم مددی، رهبران زندانی سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، را آزاد کنند.

اين چهار اتحاديه بين المللی همچنين خواستار لغو احکام زندان عليه رهبران سنديکای کارگران نيشکر هفته تپه و آزادی تمامی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر سال جاری در تهران شده اند.

آقايان اسانلو و مددی به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در زندان به سر می برند. رهبران سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه نيز به اتهام تبليغ عليع نظام به زندان محکوم شده اند.

اتهاماتی مانند اقدام عليه امنيت ملی، تشويش اذهان عمومی و تبليغ عليه نظام، به طور معمول عليه فعالان کارگری که از راه های مسالمت آميز خواستار بهبود وضعيت کارگران هستند، وارد می آيد.

در اين بيانيه به نقل از گای رايدر، دبير کل کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری، نوشته شده است: « ما تمامی راه های موجود برای يک گفت و گوی معقول برای ترغيب رژيم ايران برای به رسميت شناختن حقوق پايه ای اتحاديه های کارگری در ايران آزموده ايم. پاسخ آنها فقط بازداشت و سرکوب است.»

آقای رايدر گفت: «عقيم ماندن اين تلاش ها چاره ای برای ما نمی گذارد، جز آن که به خيابان ها برويم تا بگوييم جهان نظاره گر آنهاست که چه می کنند و چه بر سر همکاران ما در ايران می آورند.»
XS
SM
MD
LG