لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۱

انتقاد « آی تی اف» از بازداشت یک عضو سندیکای کارگران شرکت واحد تهران


لوگوی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل
لوگوی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل
فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل با انتشار بيانيه ای، از بازداشت همايون جابری، از اعضای سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، انتقاد کرد.

آقای جابری سه شنبه گذشته هنگامی که همراه با همسر غلامرضا غلام حسينی، ديگر عضو سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، برای اطلاع از وضعيت او به اداره اطلاعات در شهر کرج رفته بود، بازداشت شد.

آقای غلام حسينی هشت روز پيش از سوی ماموران امنيتی در شهر کرج همراه با ضرب و شتم بازداشت شد.

فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل با اشاره به اينکه در حال حاضر، پنج تن از اعضای سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه زندانی هستند، به نقل از مک اوراتا، مسئول بخش زمينی اين فدراسيون، بازداشت همايون جابری را عملی زشت و شرم آور توصيف کرد.

آقای اوراتا در اين ارتباط از اعضای فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل در دنيا خواست که کمپين خود برای آزادی اين فعالان سنديکايی زندانی را ادامه دهند.

در حال حاضر، منصور اسانلو، ابراهيم مددی و رضا شهابی؛ از اعضای هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، و غلامرضا غلام حسينی و همايون جابری؛ از اعضای اين سنديکا زندانی هستند.

در اين ميان، اعضای سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه تنها فعالان کارگری نيستند که در ماه های اخير تحت فشارهای امنيتی و قضايی قرار گرفته اند.

گزارش ها حکايت از اعمال فشار بر ساير تشکل های مستقل کارگری مانند سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و اتحاديه آزاد کارگران ايران است.

اين اعمال فشارها همزمان با اعتراض ها و اعتصاب های رو به افزايش کارگری در ايران و در آستانه اجرای قانون هدفمند شدن يارانه ها صورت گرفته اند که به گفته شماری از کارشناسان، به دليل افزايش تورم می تواند به اعتراض هايی در ايران بينجامد.

در همين ارتباط نيز مقام های نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی بارها نسبت به بروز آنچه فتنه اقتصادی توصيف می کنند، هشدار داده اند.
XS
SM
MD
LG