لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۱

مقابله آموزش و پرورش با توزیع روزنامه کلمه در مدارس ایران


 شماره شانزدهم روزنامه کلمه
شماره شانزدهم روزنامه کلمه
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاييد خبر آنچه که «توزيع غيرمجاز نشريه برخی از جريانات سياسی در بعضی از مدارس ايران» ناميد، گفت: «اين موضوع از سوی برخی از عناصر فرصت‌طلب و مسئله‌دار هدايت می‌شود.»

علی اصغر يزدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: «حراست وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی در مدارس، اقداماتی را برای برخورد با اين عناصر فرصت‌طلب آغاز کرده‌اند و قطعا اين موضوع دنبال خواهد شد.»

به گزارش‌ وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در روزهای اخير، حراست آموزش و پرورش با ابراز نگرانی از توزيع روزنامه کلمه در مدارس خواستار برخورد مديران مدارس با توزيع اين روزنامه و شناسايی مبادی ورود آن به مدارس شده است.

از اين روزنامه تاکنون، ۱۷ شماره منتشر شده و تيتر يک آخرين شماره آن گزارشی تحت عنوان «سياهه گرانی‌های سرسام‌آور در دولت دهم» است.

در اين گزارش، با ارائه آمارهای بانک مرکزی از سال ۸۴ تا سال جاری نوشته شده است که قيمت لبنيات در اين پنج سال، ۹۴ درصد، برنج:۱۴۳ درصد، گوشت:۱۹۹ درصد و ميوه:۱۸۴ درصد افزايش يافته است.

در گزارش روزنامه کلمه همچنين تاکيد شده است که هزينه سفره خانواده‌ها در ايران از سال ۱۳۸۴ که محمود احمدی‌نژاد به رياست جمهوری رسيد، ۱۲۵ درصد افزايش داشته است.

ديگر گزارش‌هايی که در روزنامه کلمه منتشر شده‌اند، مربوط به مسايل اقتصادی، سياسی و حقوق بشری هستند.

در همین حال، خبرگزاری مهر بدون اشاره به نام نشريه‌هايی که در مدارس ايران توزيع می‌شود، نوشت: «در برخی از مدارس راهنمايی و متوسطه، نشريه‌ای دو صفحه‌ای با محتوای سياسی بين دانش آموزان توزيع می‌شود.»

در اين زمینه، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: «معلوم نيست دامنه اين نشريه‌ها در کل ايران چقدر است»

این مقام وزارت آموزش و پروش افزود: «گفتمان‌های سياسی برای پاسخ به شبهات سياسی دانش‌آموزان در برخی از مدارس داريم و قرار است که بيش از يک هزار طلبه جوان وارد مدارس شوند تا برای دانش آموزان و فرهنگيان بصيرت سياسی لازم را تبيين کنند.»

علی اصغر یزدانی گفت: «ايجاد بصيرت سياسی به دانش آموزان و معلمان از اولويت‌های اين معاونت طی سال تحصيلی جاری در مدارس است.»

بحث ايجاد بصيرت در ميان دانش آموزان و نيز تغيير محتوای دروس مدارس و همچنين دانشگاه‌ها پس از آغاز اعتراض‌های گسترده خيابانی به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال گذشته مطرح شد.

مقام‌های دولتی در اين مورد بارها بر اعزام روحانيون و «افسران جنگ نرم» به مدارس برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان و ايجاد خندق فرهنگی سخن گفته‌اند.

از جمله، محمدتقی فخريان، مدير کل تربيتی وزارت آموزش و پرورش، چندی پيش گفت که رابطان سياسی «راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن» را به دانش‌آموزان آموزش خواهند داد.
XS
SM
MD
LG