لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

یکی از مسئولان دفتر آیت الله منتظری بازداشت شد


آیت الله منتظری در دو دهه اخیر از سیاست های مقام های جمهوری اسلامی ایران انتقادهای شدیدی کرده است.
آیت الله منتظری در دو دهه اخیر از سیاست های مقام های جمهوری اسلامی ایران انتقادهای شدیدی کرده است.

فرزند آیت الله حسینعلی منتظری در گفت و گو با « رادیو فردا» از بازداشت بازداشت مسئول اطلاع رسانی دفتر پدرش در قم خبر داد و گفت که ماموران امنیتی منزل داماد این مرجع تقليد و روحاني بلندپايه منتقد دولت جمهوری اسلامی را نیز بازرسی کرده اند.


در حالی که احمد منتظری می گوید که اتهام آقای لطفی اعلام نشده است، برخی از سایت های نزدیک به دولت نوشته اند که اتهام وی، تهیه جزوات غیر قانونی و همچنین اقدامات غیرقانونی بوده است.


  • « با توجه به اينکه صحبت نامزدی محمد خاتمی در انتخابات جدی است، شايد اين برخوردها حاوی اين پيام باشد که اگر بخواهد رييس جمهور بشود، بايد در انتظار برخوردهای امنيتی و قضايی باشد.»
احمد منتظری

تاکنون مقام های جمهوری اسلامی در مورد این بازداشت که روز هفدهم مهر انجام گرفت، اظهار نظر نکرده اند.


در این حال، احمد منتظری، در گفت و گو با راديو فردا، دليل اصلی اين اقدامات را سخنان انتقادی آيت الله منتظری در خطبه های نماز عيد فطر امسال دانست.


آیت الله منتظری در دو دهه اخیر از سیاست های مقام های جمهوری اسلامی ایران انتقادهای زیادی کرده است.


سخنان انقاد آمیز آیت الله منتظری، یک بار به بازداشت وی در خانه به مدت چند سال انجامید. وی جانشین آیت الله خمینی در دهه نخست پیروزی انقلاب بوده است.


آيت الله منتظری اخیرا ضمن اشاره‏ ‏به سخنان محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، در آمريکا که «آزادی در‏ ‏ايران بيشتر از همه جای دنيا وجود دارد»، گفت: «‏ ‏چرا شعارهای شما با عملکردتان در داخل مناسبت ندارد. از‏ ‏سويی، آنجا ايران را آزادترين کشور دنيا می‎دانيد، اما در کشور ما،‏ ‏آزادی های مشروع و قانونی را سلب می‎کنيد. از باب نمونه، ... بيش از ده سال است در حسينيه شهدا .... توسط مسئولان‏ ‏پلمب شده است.»


فرزند آیت الله منتظری به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایران هم اشاره کرد و به رادیو فردا گفت: « با توجه به اینکه صحبت نامزدی محمد خاتمی در انتخابات جدی است، شاید این برخوردها حاوی این پیام باشد که اگر بخواهد رییس جمهور بشود، باید در انتظار برخوردهای امنیتی و قضایی همانند سالیانی که رییس جمهور بود، باشد ولذا از شرکت در انتخابات خودداری کند. »


در هفته های گذشته، شماری از سياستمداران اصلاح طلب و همچنين اعضای گروه های سياسی در ايران با آیت الله منتظری ديدار کرده اند.


در اين ديدارها، عمدتا در مورد انتخابات رياست جمهوری گفت و گو شده است.


« فعالیت تعدادی از اطرافیان آیت الله منتظری در شرکت های هرمی»


در اين ميان، برخی از سايت های نزديک به حاميان محمود احمدی نژاد در روزهای اخير مطالبی در خصوص آنچه که فعاليت تعدادی از فعالان دفتر آیت الله منتظری در شرکت های هرمی و کلاهبرداری از مردم نامیدند، نوشته اند.


سايت های « رسا» و « رجا نيوز»، در اين مورد نوشته اند: « به دنبال شکايت تعدادی از دانشجويان دانشگاه پرديس قم درباره متضررشدن برخی از آنها در فعاليت شرکت های هرمی و طرح شکايت در اين زمينه از سوی تعدادی از آنها مشخص شد تعدادی از اطرافيان منتظری، فعالان شرکت يادشده هستند.»


به نوشته اين سايت ها، مجتبی فيض؛ داماد، سعيده منتظری؛ دختر آيت الله منتظری، ناصر منتظری، فرزند احمد منتظری، با جذب تعدادی از دانشجويان، نزديکان و اشخاص ديگر در قم و تهران به فعاليت در اين زمينه مشغول هستند.


حجت الاسلام احمد منتظری ضمن تاييد اين موضوع که اين افراد برای مدتی در اين شرکت ها فعاليت داشته اند، گفت: «آنها مدت زيادی است که اين فعاليت ها را کنار گذاشته اند.»

  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG