لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۸

وضعیت زندانیان سیاسی در اوین؛ خانواده‌ها همچنان نگرانند


وبسايت خبری کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، گزارش داد که بی‌خبری مطلق از زندانيان سياسی اعتصاب‌کننده اوين که بر اساس برخی گزارش‌ها، از سه روز پيش به اعتصاب غذای خود پايان داده‌اند، موجب نگرانی خانواده اين زندانيان شده است.

اين وبسايت براساس گزارش‌های رسيده از زندان اوين نوشت که اين زندانيان سياسی همچنان در سلول انفرادی در اوين به سر می‌برند.

در دو هفته‌ای که ۱۷ زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين در اعتراض به بدرفتاری ماموران و شرايط نامناسب محل زندان خود اعتصاب غذا کرده بودند، خانواده‌های آنان امکان ملاقات با بستگان خود را نداشتند.

اين وضعيت همچنان ادامه دارد و اين خانواده‌ها، به رغم گذشت سه روز از پايان اعتصاب غذای بستگانشان همچنان از حق ديدار با آنان محروم هستند.

همراه با اين موضوع، خانواده‌های اين زندانيان سياسی هنوز اطلاعی از وضعيت بستگان خود ندارند؛ اينکه شرايط جسمانی آنان چگونه است، در چه شرايطی به سر می‌برند، و محل نگهداری آنان کجاست.

در اين ارتباط، منابع نزديک به اين خانواده‌ها به راديو فردا گفتند که مقام‌های قوه قضاييه در پاسخ به ابراز نگرانی اين خانواده‌ها و نيز درخواستشان برای ديدار با بستگانشان گفته‌اند که عدم امکان ملاقات با آنان به دليل مصاحبه با رسانه‌ها در مورد اين زندانيان سياسی بوده است.

اين مقام‌ها همچنين تهديد کرده‌اند که در صورت ادامه مصاحبه با رسانه‌ها، اجازه ملاقات خانواده‌ها با بستگانشان را نخواهند داد.

با اين همه، در اين مدت، خانواده‌های زندانيان سياسی هيچ خبری، جز تکذيب ضمنی اعتصاب توسط دادستان تهران دريافت نکرده‌اند و اين موضوع به گفته منابع نزديک به آنها، باعث نگرانی شديد اين خانواده‌ها شده است.

در اين حال، وبسايت کلمه خبر داد که کيوان صميمی، روزنامه‌نگار، همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

او گفته است تا زمانی که ۱۵ زندانی سياسی که با او دست به اعتصاب غذا زده بودند، از سلول‌های انفرادی به بند عمومی منتقل نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

نام اين زندانيان سياسی، بهمن احمدی امويی، حسين نورانی‌نژاد، عبدالله مومنی، مجيد دری، ضيا نبوی، علی مليحی، علی پرويز، حميدرضا محمدی، جعفراقدامی، ابراهيم بابايی، کوهيار گودرزی، مجيد توکلی، غلامحسين عرشی، محمدحسين سهرابی‌راد و پيمان کريمی آزاد است.
XS
SM
MD
LG