لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۳

طاهره صفارزاده، شاعر ایرانی درگذشت


طاهره صفارزاده در ماه مارس ۲۰۰۶، از طرف سازمان نويسندگان آسيا وآفريقا به عنوان شاعر مبارز و دانشمند زن مسلمان برگزيده شد.عکس: ایسنا)
طاهره صفارزاده در ماه مارس ۲۰۰۶، از طرف سازمان نويسندگان آسيا وآفريقا به عنوان شاعر مبارز و دانشمند زن مسلمان برگزيده شد.عکس: ایسنا)

طاهره صفار زاده شاعر، مترجم ، محقق و استاد دانشگاه روز شنبه در تهران درگذشت .


طاهره صفارزاده که از پنجم مهرماه به علت عارضه مغزی در بيمارستان ايرانمهر تهران بستری شده بود، ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه، چهارم آبان، فوت کرد .


به گزارش خبرگزاری ها، خانم صفارزاده بعد از آن که در اوايل مهرماه مورد عمل جراحی مغر قرار گرفت، از ده روز پبش به علت بالارفتن فشارخون در حالت کما به سرمی برد.


او که مترجم قرآن به زبان انگليسی بود و سال‌ها به عنوان استاد دانشگاه شهيد بهشتی (ملی سابق) به تدريس پرداخته و کتاب‌هايی درزمينه شعر و نقد ترجمه تاليف کرده بود، در سال ۱۳۷۱ از سوی وزارت علوم و آموزش عالی، استاد نمونه معرفی شد.



طاهره صفارزاده که مترجم قرآن به زبان انگليسی بود و سال‌ها به عنوان استاد دانشگاه شهيد بهشتی (ملی سابق) به تدريس پرداخته و کتاب‌هايی درزمينه شعر و نقد ترجمه تاليف کرده بود، در سال ۱۳۷۱ از سوی وزارت علوم و آموزش عالی، استاد نمونه معرفی شد.

به گزارش خيرگزاری دانشجويان ايران ایسنا، برادر طاهره صفارزاده از مسئولين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته بود تا برای درمان تومور مغزی خواهرش اورا به خارج اعزام کنند، اما مسئولين تشخيص دادند تا درمان در ايران صورت گيرد.


طاهره صفارزاده در ماه مارس ۲۰۰۶ و به مناسبت روز جهانی زن از طرف سازمان نويسندگان آسيا وآفريقا به عنوان شاعر مبارز و دانشمند زن مسلمان برگزيده شد.


طاهره صفار زاده در آبان ماه ۱۳۱۵ در سيرجان متولد شد و اولين شعر خود را در سيزده سالگی سرود.


وی پس از دريافت مدرک ليسانس در رشته زبان و ادبيات انگليسی در دانشگاه تهران، راهی آمريکا شد و در دانشگاه آيووا در رشته نقد تئوری وعملی ادبيات جهان به تحصيل پرداخت.


او چندين مجموعه شهر به چاپ رسانده است که از جمله می‌توان به رهگذر مهتاب، طنين در دلتا، سد و بازوان، سفرپنجم، مردان منحنی، ديدارصبح وجلوه جهانی اشاره کرد.


XS
SM
MD
LG