لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۱

صفار هرندی: حال رییس جمهور خوب است


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: « در مورد بيمار جلوه دادن آقای رييس جمهور، يادم است ازابتدا تا حالا از اين حرف ها زياد گفته شده است.»(عکس:AFP)
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: « در مورد بيمار جلوه دادن آقای رييس جمهور، يادم است ازابتدا تا حالا از اين حرف ها زياد گفته شده است.»(عکس:AFP)

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص بيماری محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، گفت: « حال آقای رييس جمهور خوب است.»


محمد حسين صفار هرندی روز يکشنبه در نشستی خبری اضافه کرد: « الحمدالله، آقای احمدی نژاد از ما سر حال تر است.»


اين سخنان پس از آن ابراز شد که محمود احمدی نژاد که به گفته خود و اطرافيانش، روزی ۲۰ ساعت کار می کند، از روز سه شنبه هفته گذشته در انظار ديده نشده است.


در عين حال، يکی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه به « ايرنا»، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، گفت: محمود احمدی نژاد در اثر فشار کار به بستر بيماری افتاده است.


محمداسماعيل کوثری، نماينده مجلس و از نزديکان رييس جمهوری اسلامی ايران، در پاسخ به آنچه که «جوسازی برخی سايت ها عليه رييس جمهور» خواند، گفت: «هر انسانی در اثر فشار کار ممکن است دچار ضعف شود و اين امری طبيعی است.»


وی در پاسخ به اين شايعه که رييس جمهور ۵۲ ساله ايران به بيماری طولانی دچار است و شايد اين مانع شرکت دوباره او در انتخابات سال آينده شود، سخن می گفت.



اين نماينده مجلس گفت: «رييس جمهور سرانجام بهبود می يابد و به کار و تلاش خود ادامه می دهد و اين روسياهی است که برای برخی می ماند.»


نايب رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس که سپتامبر گذشته در سفر محمود احمدی نژاد به نيويورک نيز همراه رييس جمهور بود، اضافه کرد: « کسانی که از اين امر طبيعی به عنوان يک ترفند و عمليات روانی بهره برداری می کنند، بار ديگر، نزد افکار عمومی شکست خواهند خورد. طراحی چنين اقداماتی، نشانه سرخوردگی، عجز، ناتوانی و بی عرضگی طراحان آنها است.»


در همين زمينه، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: « در مورد بيمار جلوه دادن آقای رييس جمهور، يادم است ازابتدا تا حالا از اين حرف ها زياد گفته شده و از جنس آن حرف ها اگر گفته شده باشد، طبيعی است که محکوم به همان قضاوت های پيشين نيز هست.»


او افزود : « البته کثرت کار مکرر، خصوصا در سفرهای داخلی و خارجی حتی ۲۱ ساعت کار مداوم و ملاقات های پی در پی ، طبيعتا خستگی به دنبال خواهد داشت که اين مساله در اين چند سال به طور مکرر اتفاق افتاده، اما الحمدالله الآن ايشان از ما سر حال تر هستند.»


« رییس جمهور کسالت دارد»


به گزارش خبرگزاری « آسوشيتدپرس»، تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی روز شنبه اعلام کرد: آقای احمدی نژاد در مراسم تدفين عده ای از کشته شدگان جنگ ايران و عراق شرکت کرده است، اما تصويری از او پخش نشد.


روز چهارشنبه، در آخرين لحظه سخنرانی محمود احمدی نژاد در «همايش روز آمار و برنامه ريزی» لغو شد و يکی از جلسات هيات دولت نيز بدون او برگزار شد.



يکی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه به « ايرنا»، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، گفت: محمود احمدی نژاد در اثر فشار کار به بستر بيماری افتاده است.

اميرمنصور برقعی، يکی از معاونان رييس جمهور، به خبرنگاران گفت که رييس جمهور به علت «کسالت» نمی تواند در برنامه شرکت کند.


روزنامه بريتانيايی « گاردين» روز شنبه نيز به نقل از سايت خبری «شهاب نيوز» که از منتقدين دولت محمود احمدی نژاد است، نوشت که برنامه های لغو شده رييس جمهور، منحصر به آنچه تاکنون گفته شد، نبوده است.


به نوشته اين روزنامه، در گذشته نيز مواردی از لغو برنامه های آقای احمدی نژاد به دليل «بی حالی ناشی از افت فشارخون» وجود داشته است.


بر اساس اين گزارش، برنامه های آقای احمدی نژاد در ارديبهشت ماه، به مدت سه هفته پياپی لغو شد.يکی از اين برنامه ها، ديدار چهره به چهره او با مردم استان گلستان بود. در آن زمان، معاونان رييس جمهور دليل آن را «بی حالی ناشی از فعاليت سنگين کاری» او اعلام کردند.


XS
SM
MD
LG