لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۴

دهها نفر در انفجار هتل ماریوت اسلام آباد کشته شدند


بر اساس گزارش ها، ساختمان هتل ماریوت به شدت آسيب ديد و بر اثر انفجار، بخشی از آن آتش گرفت.(عکس: AFP)
بر اساس گزارش ها، ساختمان هتل ماریوت به شدت آسيب ديد و بر اثر انفجار، بخشی از آن آتش گرفت.(عکس: AFP)

گزارش های رسیده حاکی است در انفجار بمبی که شنبه شب در یک عملیات انتحاری مقابل هتل ماریوت در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، بوقوع پیوست دهها نفر کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری ها و شبکه های تلويزيونی، گمان می رود که حداقل بين ۴۰ تا ۵۰ نفر در اين انفجار، کشته و ده ها نفر نيز زخمی شده اند.


اصغر رضا گردازی، رييس پليس اسلام آباد، به خبرنگاران گفت که عامل انفجار، يک اتوموبيل حامل مواد منفجره بود که در ساعت هشت شب به وقت محلی به دروازه ورودی هتل برخورد کرد.


چند ساعت پيش از اين انفجار، آصف علی زرداری، رييس جمهوری پاکستان، نخستين سخنرانی خود را در پارلمان اين کشور انجام داده بود.

شدت انفجار تا آن حد بود که ده ها اتوموبيل را از بين برد و به گفته رييس پليس پايتخت پاکستان، احتمال دارد که شمار کشته شدگان باز هم افزايش يابد.


بر اساس گزارش ها، هتل به شدت آسيب ديده است و بر اثر انفجار، بخشی از آن آتش گرفت. بر اثر انفجار، همچنين شيشه های ساختمان های اطراف هتل ماريوت به شعاع صدها متر شکست.


چند ساعت پيش از اين انفجار، آصف علی زرداری، رييس جمهوری پاکستان، نخستين سخنرانی خود را در پارلمان اين کشور انجام داده بود. ساختمان پارلمان در چند صد متری هتل ماريوت قرار دارد.


وی در اين سخنرانی گفت که پاکستان بايد مانع شبه نظاميان برای استفاده از خاک اين کشور برای حمله به ساير کشورها شود.


تا زمان مخابره خبر، ده ها نفر در ساختمان هتل به دام افتاده بودند و ماموران امداد تلاش داشتند که آنان را نجات دهند. اين هتل ۲۹۰ اتاق داشت.


تدابير امنيتی در اطراف اين هتل به دليل نزديکی آن به ساختمان پارلمان و اقامت هيات های خارجی و توريست ها زياد بود.


انفجار شنبه شب در شرايطی روی داده که در روزهای اخير حملات زيادی از سوی گروه تروريستی و افراطی عليه نيروهای پاکستانی انجام شده است.


XS
SM
MD
LG