لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۵

پیامد بحران مالی جهانی بر مراکز هنری و فرهنگی آمریکا


موزه هنرهای معاصر نیویورک.
موزه هنرهای معاصر نیویورک.

ايالات متحده آمريکا هميشه به کمک به موزه ها، تئاترها وسالن های کنسرتی که حيات آنها وابسته به کمک های خصوصی است افتخار می کرد، اما به نظر می رسد در روزهای اخير به خاطر بحران اقتصادی، منابع کمک های مالی مراکز هنری و فرهنگی کاهش يافته است.


به گزارش خبرگزاری آلمان، مراکز فرهنگی آمريکا اکنون از به خطرافتادن حيات، ثبات هميشگی و سنتی خود و همينطور آينده شان می ترسند.


موزه هنرهای معاصر«موما» در نيويورک، که يکی از مهم ترين موزه های هنرهای تجسمی آمریکا است، به تازگی استخدام کادر خود را به حالت تعليق در آورده و بودجه اش ۱۰ درصد کاهش يافته است.


«کمک ملی برای هنر» که یک بنياد دولتی برای حمايت و پشتيبانی از هنر است، به تازگی ۱۴۵ ميليون دلار به نهادهای هنری کمک کرد. اگرچه برای انجام اين کار با کنگره آمريکا مبارزه دشواری انجام داد.

همچنین موزه هنرهای معاصر «هونولولو» در هاوايی ۲۵ تن از کارکنان خود را که بيش از نصف آنها است، از کار برکنار کرده و حتی درآمد ساليانه ریيس موزه ۱۵ درصد کاهش يافته است.


رشته های هنری در آمريکا به شدت به پول های خصوصی وابسته هستند. تنها در سال ۲۰۰۶، آمريکايی ها ۱۲.۵ ميليارد دلار به مراکز فرهنگی اين کشور کمک کردند، درحالي که سهم کمک های دولتی، مقدارناچيزی از اين رقم بوده است.


«کمک ملی برای هنر» که یک بنياد دولتی برای حمايت و پشتيبانی از هنر است، به تازگی ۱۴۵ ميليون دلار به نهادهای هنری کمک کرده است. اگرچه برای انجام اين کار با کنگره آمريکا مبارزه دشواری انجام داد.


این در شرایطی است که در آلمان، دولت، مقام های استانی و مسئولين محلی این کشور در مجموع ۱۰ ميليارد دلار به رشته های هنری در آلمان کمک کرده اند.


در ايالات متحده، تاکنون بيشتر کمک ها به مراکز هنری بر عهده بانک ها بوده است که در حال حاضر در بدترين شرايط مالی به سر می برند .


بر اساس گزارش سرويس خبر اقتصادی «بلومبرگ»، موسسه «برادران لیمن» در سال گذشته ۳۹ ميليون دلار به مراکز هنری اهدا کرده بود. این موسسه مالی ماه گذشته بر اثر بحران مالی آمریکا اعلام ورشکستگی کرد.



بسیاری از موزه های آمریکا از حمایت های مردمی برخوردارند و مردم مبلغی به عنوان حق عضویت به این موزه های می پردازند.
پروژه های بازسازی موزه موما و نمايش آثارجکسون پولاک در موزه « گوگنهايم» نيويورک از اين کمک استفاده کرده اند .

ازموزه هنر دالاس در ميامی تا موزه های دیگر در سراسر آمريکا این کمک ها را دريافت می کردند، اما حال، اين کمک ها به نصف رسيده است.


در حال حاضر، سرنوشت ۳۵۰۰ هنرمند هنرهای معاصر در سراسر جهان که وابسته به سرمايه های بانکی هستند، در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.


اکنون سرنوشت ۳۵۰۰ هنرمند هنرهای معاصر در سرتاسر جهان که وابسته به سرمايه های بانکی هستند، در هاله ای از ابهام قرار گرفته است .

ريیس موسسه مالی برادران لیمن و همسرش قصد دارند برای کمک به مراکز هنری قطعه ای از جواهرات خود را به مبلغ ۱۵ تا ۲۰ ميليون دلار در حراجی «کريستی» به فروش برسانند.


اين در حالی است که به گزارش خبرگزاری ها، فروش آثار هنری در حراجی های بزرگ مانند کريستی و «ساتبی» نه تنها کاهش نيافته، بلکه پر رونق نيز بوده است.


بسياری از موزه ها در آمريکا از حمايت مردمی برخوردارند که داوطلبانه مبالغی را برای حق عضويت در موزه می پردازند. به عنوان مثال، موزه موما ۱۱۵ هزار عضو دارد که برای حق عضويت خود مبالغی بين ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار می پردازند .


XS
SM
MD
LG