لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

فاصله مک کین با اوباما به سه درصد رسید


در کنفرانس سراسری حزب دمکرات آمريکا، نمايندگان می توانند با دادن رای سمبليک به خانم کلينتون، حمايت ضمنی خود را از باراک اوباما اعلام کنند.(عکس: AFP)
در کنفرانس سراسری حزب دمکرات آمريکا، نمايندگان می توانند با دادن رای سمبليک به خانم کلينتون، حمايت ضمنی خود را از باراک اوباما اعلام کنند.(عکس: AFP)

تازه ترین نظر سنجی ها نشان می دهد که جان مک کین، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا فاصله خود را باراک اوباما به سه درصد کاهش داده است.


در دو هفته باقی مانده به برگزاری کنفرانس سراسری حزب دمکرات آمريکا، نظرسنجی ها نشان می دهد که باراک اوباما بخشی از محبوبيت خود را از دست داده و اکنون از نظر رای دهندگان آمريکايی، محبوبيت او کمی از سناتور جان مک کين، نامزد جمهوری خواهان، بيشتر است.


بر اساس تازه ترين نظرسنجی ها، آقای مک کین فقط سه درصد از باراک اوباما عقب تر است. اين در حالي است که دو ماه پيش باراک اوباما هشت درصد از رقيب جمهوریخواه خود جلوتر بود.


در تفسيرهای مربوط به نظرسنجی جديد، چنين گفته می شود که افزايش محبوبيت جان مک کين تا حد زيادی مديون چهره ای است که وی به عنوان يک رهبر موثر و قاطع از خود ارائه می دهد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می رسد کارزار تبليغاتی سناتور مک کين تاثير خوبی داشته است. در چنين شرايطی، آقای اوباما به تمام آرای بالقوه از جمله آرای طرفداران خانم کلينتون نيازمند است.


در تفسيرهای مربوط به نظر سنجی جديد، گفته می شود که افزايش محبوبيت جان مک کين تا حد زيادی مديون چهره ای است که وی به عنوان يک رهبر موثر و قاطع از خود ارائه می دهد.

به همین دلیل در اقدام تازه ای برای جلب رای بخش وسيع تری از طرفداران حزب دمکرات آمريکا، قرار است نام هيلاری کلينتون در کنار باراک اوباما در فهرست نامزدان اين حزب برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا قرار گيرد.


باراک اوباما، اولين نامزد سياهپوست مقام رياست جمهوری در آمريکا، سعی می کند رای زنان و کارگران سفيد پوست را که از خانم کلينتون حمايت می کردند و ممکن است به سمت جان مک کين متمايل شوند، به سوی خود جلب کند.


اطلاعيه روز پنجشنبه دفتر تبليغاتی باراک اوباما و هيلاری کلينتون در مورد قرار دادن نام هر دو سناتور در کنار هم، يک نشانه آشکار برای متحد کردن آرای طرفداران دو نامزد اصلی حزب دمکرات است.


در کنفرانس سراسری حزب دمکرات آمريکا که در روزهای ۲۵ تا ۲۸ اوت برگزار خواهد شد، نمايندگان می توانند با دادن رای سمبليک به خانم کلينتون، حمايت ضمنی خود را از باراک اوباما اعلام کنند.


در بيانيه دفتر باراک اوباما گفته شده است که اين اقدام با هدف متحد کردن آرای حزب دمکرات و برای ادای احترام به خانم کلينتون صورت می گيرد که به عنوان اولين زن در مبارزات انتخاباتی رياست جمهوری آمريکا شرکت کرد.


در اجتماع سالانه حزب دمکرات به عنوان نشانه ديگری از وحدت در اين حزب، اولين سخنرانی ها به بيل کلينتون و هيلاری کلينتون اختصاص داده شده است و به اين ترتيب، خانواده کلينتون که از آغاز دهه ۱۹۹۰ ميلادی جزو کانون های اصلی قدرت در حزب دمکرات بوده اند، می توانند در جلب حمايت برای باراک اوباما نقش موثری ايفا کنند.


مبارزه در عرصه ای دیگر


این گزارش می افزاید: باراک اوباما همزمان بايد در عرصه ديگری از نامزدی و صلاحيت خود برای احراز مقام رياست جمهوری آمريکا دفاع کند.


در روزهای اخير، کتابی به نام «ملت اوباما» منتشر شده است که در آن، جرومی کورسی، نويسنده کتاب، سناتور را يک «سياستمدار خطرناک و راديکال» معرفی می کند.


در اين کتاب، تمامی «شايعات نادرست» در مورد آقای اوباما تکرار شده است؛ از جمله اينکه او در دوران کودکی در يک خانواده مسلمان بزرگ شده و سپس به يک کليسای تندرو سياهپوستان پيوسته است و اينکه خشم و کينه عميقی نسبت به سفيد پوستان دارد.


دفتر تبليغاتی آقای اوباما در يک متن ۴۰ صفحه ای به تک تک اين شايعات پاسخ گفته و اين متن را در وب سايت او در بخش ويژه افشای شايعات منتشر کرده است.


در روزهای اخير، کتابی به نام «ملت اوباما» منتشر شده است که در آن، جرومی کورسی، نويسنده کتاب، سناتور اوباما را يک «سياستمدار خطرناک و راديکال» معرفی می کند.

در همين ارتباط، دفتر آقای اوباما با تهيه يک آگهی تلويزيونی، قرار است کارزار تبليغاتی خود را از روز دوشنبه به شکل فعال تری دنبال کند.


محورهای مهم اين تبليغات، انتقاد آقای اوباما از امتيازهای مالياتی ويژه برای موسسات مالی بزرگ، و حمايت از شرکت هايی است که اشتغال و توسعه در آمريکا را تقويت می کنند و بالاخره، تلاش برای قطع وابستگی آمريکا به واردات انرژی.


در ماه های اخير، مسايل اقتصادی از جمله سوخت و بهای بنزين، اشتغال و ماليات به مهمترين موضوعات برای رای دهندگان آمريکايی بدل شده است.


اما در اردوی مخالفان، سناتور جان مک کين به سفرهای تبليغاتی خود ادامه می دهد.


او قرار است روز شنبه در يک سخنرانی در ايالت کاليفرنيا که از کانال های تلويزيونی پخش خواهد شد، ديدگاه های خود را در مورد مسائل دينی و باورهای مذهبی مطرح کند.


در دوره اخير، بخش زيادی از حضور علنی آقای مک کين از طريق رسانه ها و گزارش های تلويزيونی بوده است؛ شايد با اين هدف که ايرادهای سخنرانی های زنده او از جمله عدم تمرکزش بر برخی از مسائل و يا کم اطلاعی از آمار و ارقام را کمتر نشان دهد.


XS
SM
MD
LG