لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

۱۶ کشته و مفقود الاثر در حادثه برخورد دو کشتی


کره جنوبی که بيشترين تلفات را در اين سانحه داشته است، گروهی را برای روشن شدن علت واقعی حادثه اعزام کرده است.
کره جنوبی که بيشترين تلفات را در اين سانحه داشته است، گروهی را برای روشن شدن علت واقعی حادثه اعزام کرده است.

بر اثر برخورد دو کشتی در آب های سواحل شرقی چين، ۱۶ نفر کشته و مفقود شدند و خبرگزاری رسمی چین، شين هوا، علت اين حادثه را تاريکی و مه غليظ صبحگاهی ذکر کرد.


در اين حادثه، کشتی گلدن رز، متعلق به کره جنوبی به دليل تاريکی و مه غليظ صبحگاهی بندر « يان تای » واقع در استان شان دونگ، با یک کانتينر شناور چينی برخورد کرد.


به گفته مقامات رسمی کره جنوبی، هفت نفر از حادثه ديدگان را کره ای بودند و بقیه حادثه دیدگان از کشورهای ميانمار و اندونزی بوده اند.


کيم تا هو، سخنگوی گارد ساحلی کره جنوبی، درباره زمان وقوع اين حادثه می گويد: تصادف در اولين ساعات بامداد روز شنبه اتفاق افتاد و احتمال می رود که ملوانان در کابين خواب بوده اند.


کره جنوبی که بيشترين تلفات را در اين سانحه داشته است، گروهی را برای روشن شدن علت واقعی حادثه اعزام کرده است. وزير امور خارجه کره جنوبی با اعلام اين خبر از همکاری نيروی های ساحلی چين خبر داده است.


عملیات گسترده امداد رسانی


به گزارش خبرگزاری فرانسه، تلاش برای یافتن حادثه دیدگان، یک روز بعد از وقوع حادثه همچنان ادامه دارد. در این عملیات، نيروهای امداد در جست و جوهای خود به به تخته پاره هايی از کشتی گلدن رز برخورده اند که بعد از اين حادثه با ۵۹۰۰ کيلو محموله اش به کره جنوبی برگردانده شده است.


تلويزيون مرکزی چين که عمليات امداد رسانی را از زمان وقوع حادثه دنبال می کند، اعلام کرد:« گشت های امدادرسانی تا به حال نتوانسته اند اثری از گمشدگان بدست آوردند و به تلاش های خود برای يافتن گمشده ها تا ۳۶ ساعت ديگر هم ادامه می دهند.»


گزارش شده که همزمان با عمليات امداد رسانی، هلی کوپترهای چينی و قايق های نجات به پاکسازی محل وقوع حادثه مشغول هستند.


اين گزارش می افزايد:« کشتی چينی دراين سانحه، خسارتی نديده است اما گلدن رز که محموله خود را در يان تای، خالی کرده بود و به سوی بندر ژی ژو، در کره حرکت می کرد خسارت زيادی ديده است.»


XS
SM
MD
LG