لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۰

رونالدینیوی برزیلی، مرد محبوب چینی ها


رونالدینیو، از نظر چینی ها بهترین بازیکن جهان است.
رونالدینیو، از نظر چینی ها بهترین بازیکن جهان است.
بر اساس آخرين نظر سنجی در چين، رونالدينيو محبوبترين بازيکن خارجی فوتبال شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، اين فوتباليست ۲۶ ساله که پيراهن شماره ۱۰ تيم بارسلونای اسپانيا را می پوشد در نظر سنجی انجام شده ۶۷ و ۱۰ دهم در صد از مجموع ۲۹ هزار رای جمع آوری شده را به خود اختصاص داد.

رای گيری انتخاب بهترين بازيکن فوتبال را روزنامه ورزشی تيتان انجام داد و بعد از اين بازيکن برزيلی، کاکا، هم تيمی او که در باشگاه آ.ث.ميلان توپ می زند با ۶۹/۷ درصد آرای جمع شده نفر دوم شد و ديويد بکهام، کاپيتان تيم ملی فوتبال انگليس با ۶۴/۷ درصد کل را به عنوان سومين بازيکن خارجی محبوب معرفی شده است.

تيری هانری بازيکن فرانسوی تيم آرسنال انگليس، کريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالی تيم منچستر يونايتد انگليس هم در اين رای گيری، نفرهای چهام و پنجم هستند.

با وجوديکه زين الدين زيدان، کاپيتان فرانسوی تيم رئال مادريد در جام جهانی آلمان از فوتبال خداحافظی کرد، همچنان از بازيکنان محبوب جهان به حساب می آيد. او در اين رای گيری با ۳۴/۶ درصد، هشتمين بازيکن محبوب چينی هاست.

به جز چينی ها، ايرانی ها هم به رونالدينيو که در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ عنوان بهترين بازيکن جهان را بدست آورده، علاقه زيادی دارند. هواداران اين بازيکن برزيلی به همين منظور سايتی اينترنتی به نام باشگاه هواداران روناليدينو هم راه اندازی کرده اند.
XS
SM
MD
LG