لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۵

فرار ۱۳ بازيکن تيم ملی نوجوانان هاييتی در نيويورک


هائیتی از کشورهای فقیر حوزه دریای کارائیب است.
هائیتی از کشورهای فقیر حوزه دریای کارائیب است.

۱۳ بازيکن تیم ملی فوتبال نوجوانان هائیتی، در میانه راه سفر به کره جنوبی و زمانی که قرار بود در نیویورک، هواپیمای خود را عوض کنند، تیم را ترک کرده و در نیویورک گم شدند!


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اين تيم در فرودگاه نيويورک توقفی چند ساعته برای تعويض هواپيما داشت تا برای آماده سازی تيم در جام جهانی زير ۱۷ سال فيفا روانه کره جنوبی شوند.


اين بازيکنان روز سه شنبه از هاييتی وارد نيويورک شدند و قرار بود که سپيده دم چهارشنبه فرودگاه جان اف کندی را به مقصد سئول، کره جنوبی، ترک کنند و پيش از رقابت های جام جهانی نوجوانان، که از ۱۸ اوت تا نهم سپتامبر در کره جنوبی انجام می شود، در يک «تورنمنت» نمايشی بازی کنند.


به گفته فليکس آگوستين، کنسول هائيتی در نيويورک، تا ظهر چهارشنبه پنج يا شش نفر از ۱۳ بازيکن گمشده به فرودگاه بازگشته و خود را به مسوولان تيم رساندند.


او همچنين گفت: «مشخص نيست اين جوانان کجا هستند و چرا تيم را ترک کرده اند.»


آگوستين در گفت و گوی تلفنی با آسوشيتد پرس، عنوان کرد: « مقامات مسئول تا دير وقت چهارشنبه در جست و جوی نوجوانان ناپديد شده بوده اند.»


اين عده ازسه شنبه شب تا چهارشنبه صبح در فرودگاه جان اف کندی گم شدند.


پيش از اينکه خبر فرار اين عده فاش شود، کنسول هاييتی در نيويورک گفته بود که مقامات هاييتی از اعضای جامعه اين کشور درخواست کردند که برای بازگرداندن بچه ها تلاش کنند.


مقامات فرودگاه نيويورک و نيوجرسی اعلام کردند که بعد از آگاهی از اين موضوع، يک گروه پليس را برای بررسی مساله مامور کرده اند.


خانم شيلا مانيام، سخنگوی سفارت آمريکا در هائيتی اعلام کرد که مقامات سفارت اين مساله را مورد ارزيابی قرار داده اند.



هائيتی فقيرترين کشور در بين کشورهای دريای کاراييب به حساب می آيد، به طوريکه همه ساله هزاران نفر برای رها شدن از زندگی تيره بختانه، خشونت و بی ثباتی سياسی، اين کشور را ترک می کنند.

آقای آگوستين عقيده دارد به احتمال زياد، بزرگسالانی که با تيم به اين سفر برده نشده اند، می توانند در تصميم به فرار بازيکنان نوجوان دست داشته باشند.


کنسول هاييتی به اين عده اخطار کرد که اگر برای بازگردان آنان همکاری نکنند با اتهام بزرگتری رو به رو خواهند بود.


ايو ژان بارت، رييس فدراسيون فوتبال هائيتی در گفت و گويی با يک ايستگاه زبان کروله هائيتی در نيويورک به نوجوانان فراری اخطار کرد که با اين کار به آينده خود لطمه می زنند.


آقای بارت همچنين خطاب به بازيکنان فراری گفت که دولت آمريکا با آنها برخورد خواهند کرد، از اين رو از فراريان خواست تا هر چه زودتر خود را معرفی کنند.


ژان بارت در مورد اين که چرا بازيکنان تيم را رها کرده اند، هيچ توضيحی نداد.


هائيتی فقيرترين کشور در بين کشورهای دريای کاراييب به حساب می آيد، به طوريکه همه ساله هزاران نفر برای رها شدن از زندگی تيره بختانه، خشونت و بی ثباتی سياسی، اين کشور را ترک می کنند.
کوبا، دومنيکن و جاماييکا، همسايگان اين کشور هستند.


XS
SM
MD
LG