لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۸

مشکلات اصولگرایان نظامی در اداره پرسپولیس


یکی از مشکلاتی که تیم پرسپولیس در این روزها با آن دست به گریبان است مسئله انتخاب مربی است.
یکی از مشکلاتی که تیم پرسپولیس در این روزها با آن دست به گریبان است مسئله انتخاب مربی است.

کمتر کسی انتظار داشت که سياستمداران را اين طور درگير با ورزش ببيند اما بر خلاف انتظار همگان، دو تن از طرفداران محمود احمدی نژاد سر از يکی از پرطرفدار ترين تيم های ورزشی ايران درآوردند.


تنها اسم تيم فوتبال پرسپوليس تهران کافی است تا دست کم ده ها هزار نفر را به ورزشگاه بکشاند و حالا نبض اين همه هيجان در دستان اصولگرايانی است که از آنها به عنوان هواداران سرسخت محمود احمدی نژاد ياد می شود؛ حبيب کاشانی و حسن بيادی.


سناريوی ورود اين دو به باشگاه ريشه دار پرسپوليس در بحبوحه انتخاب شهردار تهران نوشته شد، اين دو بعد از ملاقاتی که با رييس جمهوری ايران داشتند ناگهان سر از محبوب ترين تيم فوتبال ايران در آوردند.


حسن بيادی به عنوان نايب رييس شورای شهر وضعيت تثبيت شده ای را در شورای شهر داشت اما حبيب کاشانی به عنوان اصلی ترين مخالف قاليباف با رسيدن به مدیر عاملی تیم پرسپوليس، آرام گرفت.


آقای کاشانی از نزديکان محمود احمدی نژاد و يکی از مشاوران رييس جمهوری ايران است که پيش از اين به همراه محمدعلی آبادی، رييس سازمان ورزش ايران و همکار سابق محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران، مهره های کليدی ستاد انتخاباتی وی به حساب می آمدند.


مدير عامل جديد پرطرفدارترين باشگاه فوتبال ايران پيش از اين، فرمانده حوزه مقاومت بسيج و مشاور فرماندهی سپاه ناحيه غرب تهران بوده است.



کمتر کسی انتظار داشت که سياستمداران را اين طور درگير با ورزش ببيند اما بر خلاف انتظار همگان، دو تن از طرفداران محمود احمدی نژاد سر از يکی از پرطرفدار ترين تيم های ورزشی ايران درآوردند.

شايد تنها زمانی که او با ورزش ارتباط کمی داشت هنگامی بود که به عنوان مسئول حراست تيم های ملی فوتبال انتخاب شد، اما به گفته منابع آگاه، اين بسيجی ۴۱ ساله، در جلسه ای که بدون حضور دو عضو ديگر اين هيات مديره برگزار شد توانست تنها با موافقت سعيدلو و بيادی عنوان مدير عاملی را بدست آورد.


به اين ترتيب بود که محمد حسن انصاری فرد، که از استخوان خردکرده های فوتبال است و سالها در اين تيم بازی می کرد، با همه محبوبيت و حسن معاشرتی که داشت نتوانست بحران پرسپوليس را حل کرده و در روزهای پايانی ليگ ناگهان استعفا داد.


منابع آگاه می گويند که فشارهای بيرونی برای خارج کردن او از گود چنان زياد شده بود که آقای انصاری فرد، طاقت نياورد تا فصل تمام شود و به ناگاه صندلی را رها کرد و رفت.


در اين اواخر، آقای انصاری فرد تلاش زيادی می کرد تا سربسته بگويد که چه دست هايی برای رفتن او به کار افتاده اند.


گفته می شود يکی از اين اهرم های فشار، محمد سعيدلو بود. وی که معاونت اجرايی رييس جمهوری ايران را نيز به عهده دارد در نقش رييس هیات مديره، به همراه تيم بيادی – کاشانی، فضای کار را چنان بر انصاری فرد تنگ کرد که او به طور سربسته در يکی از مصاحبه هايش اشاره کرد که نمی خواهد پشت پرده بحران ها را افشا کند.


«بی تقوایی» منتقدین مدیر عامل


همزمان، حبيب کاشانی که هنوز حکم مدير عاملی اش امضا نشده بود در گفت و گويی با ايسنا عنوان کرد که «انصاری فرد سرمايه پرسپوليس است.»



حبیب کاشانی (سمت راست)، مدير عامل جديد پر طرفدارترين باشگاه فوتبال ايران پيش از اين، فرمانده حوزه مقاومت بسيج و مشاور فرماندهی سپاه ناحيه غرب تهران بوده است.

آقای کاشانی همچنين خبر ملاقاتش با رييس جمهوری برای بحث درباره باشگاه پرسپوليس را تکذيب کرد و گفت که اين خبر را از زبان اين و آن شنيده، و در نهايت از عشقی حرف زد که او را به پرسپوليس کشيده و عنوان کرد که برای کمک به باشگاه آمده است و برايش فرقی نمی کند که در چه پستی باشد چرا که به خاطر علاقه به اين تيم هميشه آماده خدمت است.

حبيب کاشانی در بخشی از اين مصاحبه، شايعه تحت فشار گذاشتن انصاري فرد را تکذيب کرد و گفت: « صحت اين مساله را انصاری فرد بايد پاسخ دهد. من تاکنون جلسه مستقيمی با وی نداشته ام و تنها دو بار به صورت تلفنی با او صحبت کرده ام و قرار بوده که نشست داشته باشيم اما امکان حضور رو در رو فراهم نشده است.»


به گفته وی، « انصاري فرد قرار بود در دفتر سعيدلو و در جلسه هيات مديره شرکت کند که در اين جلسه حاضر نشد. اگر بنای ما تحت فشار گذاشتن يا برکناری انصاری فرد بود در همان جلسه هيات مديره در روز پنجشنبه تصميم به انجام اين کار می گرفتيم. اينها سناريوهايی است که هر روز در روزنامه ها مطرح مي شود و وجود خارجی ندارد.»


بعد از این مصاحبه بود که حسن بیادی، سخنگوی حزب آبادگران که از طرفداران سرسخت سياست های احمدی نژاد به حساب می آيد، منتقدان حبيب کاشانی را «مشتی بی تقوا»خواند.



با اين که تيم محمود احمدی نژاد در پرسپوليس مستقر شده است، اما به نظر می رسد که مشکلات اين باشگاه همچنان به قوت خود باقی است.


مشکل اصلی؛ پیدا کردن مربی


يکی از بزرگترين دغدغه های فعلی مديريت اصولگرای اين باشگاه، رسيدن به توافق نظر در انتخاب سرمربی فصل آينده است.


بعد از انتخاب کاشانی به عنوان مدير عامل پرسپولیس، قرار بود حکم سر مربيگری اين تيم به نام حميد استيلی، که از حاميان اصلی او در اين باشگاه به حساب می آيد، زده شود اما به ناگهان خبر رسيد که قرار است يک مربی ايرانی الاصل تبعه آمريکا، رهبری اين تيم بحران زده را به عهده گيرد.

بعد از انتخاب کاشانی به عنوان مدير عامل پرسپولیس، قرار بود حکم سر مربيگری اين تيم به نام حميد استيلی، که از حاميان اصلی او در اين باشگاه به حساب می آيد، زده شود اما به ناگهان خبر رسيد که قرار است يک مربی ايرانی الاصل تبعه آمريکا، رهبری اين تيم بحران زده را به عهده گيرد.


افشين قطبی، کمک مربی تيم ملی فوتبال کره جنوبی، سرمربی است که گفته می شود قرار است در فصل جديد روی نيمکت پرسپوليس بنشيند.


قطبی همان مربی ای است که سال ۱۳۸۴، به هنگامی که تيم ملی کره جنوبی در يکی از ديدارهای مقدماتی جام ملت های آسيا به تهران سفر کرده بود به دليل نداشتن پاسپورت ايرانی، اجازه همراهی اين تيم را پيدا نکرد.


گفته می شود آقای قطبی که در حال حاضر به همراه کره ای ها به يکی از جزيره این کشور رفته است، در يکی از سفرهای حبيب کاشانی به دبی، در فردوگاه اين شيخ نشين با وی مذاکره کرده است، اما از آنجا که او تا پايان مسابقه های جام ملت های آسيا با کره جنوبی قرارداد دارد، احتمالا بعد از اين زمان و در صورت توافق نهایی به تيم پرسپولیس خواهد پیوست.


سايت خبری ورزش ايران، ايپنا، در مصاحبه ای از قول افشين قطبی که هنوز هيچ قراردادی با پرسپوليس امضاء نکرده است، نوشته که «درغياب او حميد استيلی تيم را تمرين می دهد.»


اين اتفاق نمی تواند برای هواداران دو آتشه تیم قرمز پوش پرسپوليس خبر خوشی باشد چرا که افشين قطبی با بحران های اين تيم نه تنها آشنايی ندارد بلکه حتی نمی داند که اين بزرگترين تيم فوتبال ايران هنوز زمين اختصاصی برای تمرين ندارد و سالی دوبار هيات مديره عوض می کند.


بحث مالی، دامنه اختيارات و قدرت مانور او در تيمی که در قرق سياستمداران «تندروی» ايران است داستان ديگری است؛ از اين رو گروهی بر اين باورند که گزينه انتخاب حميد استيلی به عنوان سرمربی باشگاه پرسپوليس چندان هم دور از ذهن نيست.


استيلی فصل قبل، دستيار دنيزلی بود و پيش از آن بازوبند کاپيتانی اين تيم را به بازو می بست. با اين شرايط می توان گفت که قرمز پوشان هنوز برای رسيدن به آرامش بايد بحران های ديگری را تجربه کنند.


XS
SM
MD
LG