لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

قطع برق و خاموشی در برخی از شهرهای ایران


استاندار اصفهان از تغيير ساعات کار ادارات به منظور کاهش مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرايی خبر داده است.
به نوشته سايت واحد مرکزی خبر، وابسته به راديو و تلويزيون دولتی ايران، استاندار اصفهان، شرايط سخت کم‌آبی و خشکسالی در اين استان را «سخت» توصيف کرده است.
در همين حال، به گزارش خبرگزاری‌ها، بيشتر مناطق در اصفهان، روزی دو تا سه ساعت از روز را با خاموشی سپری می‌کنند و خاموشی‌های مکرر در کارگاه‌ها و مغازه‌ها، مشکلات زيادی را برای مردم دومين استان صنعتی کشور ايجاد کرده است.
بر اساس آنچه که تاکنون در سايت‌های رسمی يا غير رسمی در ايران گفته شده، برخی از مناطق شهرهای ماهشهر، کرمان، اهواز، اصفهان، تهران، گناباد، جزيره کيش، مناطقی در خراسان رضوی، لرستان، فارس و يزد با قطعی برق و در برخی موارد، قطع مکرر برق مواجه بوده اند.
در اين مورد، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قطع مکرر و چند ساعته برق در برخی از مناطق ماهشهر، مردم روزه‌دار اين مناطق را در گرمای بسيار شديد نزديک به ۶۰ درجه به ستوه آورده است.
بر اساس اين گزارش، پيگيری‌ها از مسئولان اداره برق ماهشهر برای آگاهی از علت اين خاموشی‌ها نتيجه‌ای نداشته و موجب نارضايتی بيشتر مردم شده است.
اين گزارش حاکيست که در چند منطقه تهران نيز قطع برق مشکلاتی را برای مردم پديد آورد و مسئولان پاسخ روشنی به سؤالات مردم ندادند.
پيشتر و در هفته نخست تير ماه، به گزارش روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد کيش، حدود ۲۰۰ تن در طوماری به قطع مکرر برق و در نتيجه، قطع آب در اين جزيره اعتراض کردند.
خبرگزاری مهر نيز نوشت: قطعی مکرر برق در جزيره کيش، با وجود گرمای شديد هوا، مردم و گردشگران اين جزيره را با مشکلات فراوانی مواجه کرد.
در اين باره، مهدی موسوی‌‌نژاد، عضو کميسيون انرژی مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، وضعيت تأمين انرژی صنايع را اسفناک توصيف کرد و افزود: قطعی مکرر برق به صنايع کشور آسيب فراوانی وارد کرده است.
قطعی‌های برق برخلاف وعده محمد بهزاد، معاون وزير نيرو در امور برق، روی داده است.
اين مقام دولتی در روزهای نخست تير ماه به سايت خبرآنلاين گفته بود: مشکلی در تامين نياز برق تابستان وجود ندارد.
اما دو ماه قبل، محمد پارسا، رئيس سنديکای برق، در ارديبهشت سال جاری به خبرگزاری ايلنا گفته بود: در صورت اختصاص نيافتن بودجه مناسب برای بخش نيرو و برق، در آينده نزديک خاموشی و قطع برق آغاز خواهد شد.
با اين همه، خبرگزاری فارس گزارش داده است که با يادداشت تفاهمی بين تهران و دمشق، ايران صادرات برق خود به سوريه و لبنان را از ۲۰ مرداد ماه جاری آغاز می‌کند.
XS
SM
MD
LG