لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۸

خامنه‌ای حضور نظامیان ایرانی در سوریه را باعث جلوگیری از حضور «بدخواهان» در شهرهای ایران دانست


آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید «اگر جلوی بدخواهان و فتنه‌گران در سوریه گرفته نمی‌شد، باید در تهران و فارس و خراسان و اصفهان جلوی آن‌ها را می‌گرفتیم».

رهبر جمهوری اسلامی این اظهارات را در دیدار با خانواده‌های هفت تن از تکاوران کشته شده ارتش ایران در سوریه ابراز داشت.

رسانه‌های رسمی ایران از نظامیان کشته شده در سوریه با عنوان «شهدای مدافع حرم» نام می‌برند.

به گزارش روز پنجشنبه ۱۶ دی دفتر رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار همچنین گفت که نیروهای ایرانی «دشمن را زمین‌گیر کردند».

حضور نظامی ایران در سوریه، انتقادهای شماری از کشورهای منطقه و همچنین غرب را به دنبال داشته است. مخالفان حکومت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، نیز می‌گویند نیروهای ایرانی و متحدانش از جمله حزب‌الله لبنان در نبردهای سوریه حضور فعالی دارند.

در مقابل، تهران می‌گوید تنها مستشار نظامی به آن کشور اعزام کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایرانی، تاکنون بیش از یک هزار نظامی ایرانی در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.

همزمان با سخنان رهبر جمهوری اسلامی در روز پنجشنبه، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سپاه پاسداران، در یک سخنرانی در کرمانشاه گفت: «دشمنان به تکفیری‌ها گفتند که به کرمانشاه نزدیک شوید، کردستان را بگیرید و انقلاب را تمام کنید».

وی سندی در تایید حرف خود ارائه نکرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به طور معمول از آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن نام می‌برند.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، محسن رضایی از «تکفیری‌ها» به عنوان «گوساله سامری» نام برد که به گفته او، «دشمن» از طریق آن‌ها تلاش می‌کند «جهان اسلام را به جان هم بیندازد».

وی افزود: «دشمن هنگامی که دید بمب و رسانه، الله‌اکبر را خاموش نمی‌کند از جنس خود ما انسان درست کرد و این حیله پیچیده‌ای بود».

آقای رضایی همچنین با اعلام اینکه «فتنه ایجاد تکفیری‌ها در حال پایان یافتن است و نفس آخر را می‌‌کشد» گفت: «بعد از نابودی تکفیری‌ها، وحدت بزرگی بین جهان اسلام ایجاد می‌شود و صداقت جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد درخشید».

امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، هم روز پنجشنبه گفت: «امنیت امروز ما به دلیل مجمع‌های بسیار قوی اطلاعات و جدی گرفتن دشمنی دشمنان است و اگر سپاه ایستادگی نمی‌کرد هر روز شاهد حملات انتحاری در شهر‌های‌مان بودیم».

XS
SM
MD
LG