لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۵

منتجب‌ نیا: با استعفای کروبی مخالفت خواهد شد


رسول منتجب ‌نیا٬ قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی ایران، پیش‌ بینی کرد که شورای مرکزی این حزب با استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی آن مخالفت خواهد کرد.

آقای منتجب‌نیا با اعلام این مطلب در گفت‌و‌گویی با شماره روز سه شنبه هفتم دی روزنامه «اعتماد» افزود: «همه اعضای شورای مرکزی» موافق این استعفا نیستند.

وی با اظهار تاسف از استعفای مهدی کروبی اضافه کرد که «خدمت ایشان پیام دادم بنده با طرح این مسأله به ‌شدت مخالف هستم و تقاضا می‌کنم که حتی در جلسات خصوصی اصلا مطرح نشود.»

آقای منتجب‌نیا گفت:«اعتبار و حیثیت» حزب اعتماد ملی به آقای کروبی وابسته است و «بنده به نوبه خود به‌شدت از این تصمیم و مقدماتی که‌ این تصمیم را به وجود آورده متأسف هستم.»

وی از تلاش‌ها برای برگزاری هفته آینده جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به منظور بررسی این مساله خبر داد و افزود: «دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها و اعضا با شنیدن این خبر به‌شدت نگران شدند و مخالفت خود را اعلام» کرده‌اند.

این عضو حزب اعتماد ملی همچنین اظهار امیدواری کرد که حصر مهدی کروبی به ‌زودی رفع شده و این حزب با دبیرکلی وی وارد صحنه انتخابات آینده ریاست جمهوری شود.

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران اعتراض ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ روز ششم دی ماه در نامه‌ای از سمت خود استعفا کرده است. وی از بهمن سال ۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برد. میر حسین موسوی، رهبر دیگر معترضان سال ۸۸، همراه با زهرا رهنورد، همسرش، نیز از بهمن ۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برند.

بر اساس گزارش ها، مهدی کروبی در نامه خود خواستار آن شده که اعضای این حزب «بدون دخالت عواطف و احساسات» و به دلیل «مصالح مهم‌تر» درخواست استعفای او را قبول و دبیر کل جدید حزب را انتخاب کنند.

وی در نامه خود نوشته که به دلیل حصر خانگی «غیرقانونی» که زمان پایان آن «نامعلوم» است، امکان پیگیری مسائل حزب را ندارد.

پیشتر فرزندان مهدی کروبی با انتقاد از حسن روحانی، رئیس جمهور، او را به عدم پایبندی به وعده‌های انتخاباتی خود برای رفع حصر رهبران اپوزیسیون ایران متهم کردند.

دبیرکل مستعفی حزب اعتماد ملی از اعضای این حزب تقاضا کرده است که «با مدیریت» رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، دبیرکل جدید را انتخاب کنند.

نامه آقای کروبی درباره انتخاب دبیر کل جدید حزب «با مدیریت» رسول منتجب‌نیا درحالی است که پیش از این خبرگزاری ایسنا از استعفای آقای منتجب‌نیا از سمت قائم ‌مقامی دبیر کل حزب اعتماد ملی خبر داده بود.

براساس این گزارش، شورای مرکزی حزب اعتماد ملی موافق «تعامل» این حزب با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است٬ اما آقای منتجب‌نیا مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده بود.

پس از این اختلاف‌ها، روابط عمومی حزب اعتماد ملی اعلام کرده بود که این حزب سخنگو ندارد٬ اما اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی این حزب، در واکنش به این اطلاعیه گفته بود که تغییر سخنگو از وظایف شورای مرکزی است.

حزب اعتماد ملی سال ۸۴ با محوریت مهدی کروبی تأسیس شد و پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ سخنگوی این حزب خبر داد که دفتر آن پلمب شده است.

اما پس از یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران که به پیروزی حسن روحانی انجامید، اعضای عالی‌رتبه این حزب از بازگشت آن به عرصه سیاسی خبر دادند.

XS
SM
MD
LG