لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۲

پرویز مشرف رسما به قتل بی‌نظیر بوتو متهم شد


پرویز مشرف
پرویز مشرف
يک دادگاه ضد تروريستی در پاکستان روز سه‌شنبه، ۲۹ مرداد، به طور رسمی پرويز مشرف، رئيس جمهوری سابق و فرمانده پيشين ارتش اين کشور،‌ را به قتل بی‌نظير بوتو،‌ رهبر حزب مردم،‌ متهم کرد.
خانم بوتو در سال ۲۰۰۷ ميلادی در يک حمله تروريستی در شهر راولپندی در استان پنجاب پاکستان به قتل رسيد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از چودوری اظهر، دادستان پاکستان، می‌گوید که پرويز مشرف «به قتل، توطئه برای قتل و فراهم‌ کردن زمينه قتل بی‌‌نظير بوتو» متهم شده است.
او اشاره کرد که پرويز مشرف در دادگاه راولپندی تفهيم اتهام شده است.
اين نخستين بار است که يک دادگاه در پاکستان پرويز مشرف يا يک فرمانده سابق ارتش اين کشور را به ارتکاب جنايت متهم کرده است.
آقای مشرف در شرايطی در دادگاه شرکت کرد که توسط تعداد زيادی از نيروهای امنيتی محافظت می‌شد.
به گفته دادستان پاکستان،‌ آقای مشرف که هفته گذشته ۷۰ ساله شد،‌ اتهام‌های وارده را رد کرده است.
در اين ميان،‌ دادگاه پرويز مشرف تا روز ۲۷ اوت، پنجم شهريورماه، برای جمع‌آوری شواهدی از سوی وکلای مدافع رئيس جمهوری سابق پاکستان به تعويق افتاده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس،‌ آقای مشرف از حدود پنج ماه قبل،‌ يعنی زمانی که به تبعيد خودخواسته چهار ساله‌اش در خارج از پاکستان پايان داد، در منزل خود در حومه اسلام‌آباد در حبس خانگی قرار داشته است.
پرویز مشرف تنها به قتل خانم بوتو متهم نشده است. از جمله،‌ ‌به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ دولت محمد نواز شريف گفته است که او باید به اتهام سرپيچی از قانون اساسی نیز محاکمه شود.
آقای مشرف با کودتايی نظامی در سال ۱۹۹۹ ميلادی قدرت را در پاکستان در دست گرفت و تا پيروزی حزب مردم به رهبری بی‌نظير بوتو در سال ۲۰۰۸ ميلادی رئيس جمهوری پاکستان بود.
XS
SM
MD
LG