لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۲

«کنترل ویژه‌تر» پارک‌های ایران از اول تیر آغاز می‌شود


پلیس امنیت اخلاقی در تهران
پلیس امنیت اخلاقی در تهران
رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری اعلام کرد که طرح ویژه کنترل تفرجگاه‌ها و پارک‌های کشور از اول تیرماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گفته سردار احمد روزبهانی، با توجه به این که مردم در فصل تابستان بیشتر به تفرجگاه‌ها و پارک‌ها سر می‌زنند، پلیس ایران «به صورت ویژه‌تری» این تفرجگاه‌ها را کنترل خواهد کرد.

خبرگزاری‌های ایران مقصود سردار روزبهانی از کنترل «ویژه‌تر» را دقیقا روشن نکرده‌اند، اما اشاره کرده‌اند که پلیس در پارک‌های بزرگ ایستگاه‌های ثابت برپا خواهد کرد و در پارک‌های کوچک مامورانی را به گشت‌زنی خواهد گمارد.

طرح امنیت اجتماعی در سال ۱۳۸۶ با عنوان مبارزه با اراذل و اوباش در شهر تهران آغاز شد، اما پس از مدتی به برخورد با پوشش، لباس و مدل موی شهروندان ایرانی گسترش یافت.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از رئیس پلیس امنیت اخلاقی ایران نوشت که پلیس در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها «با افرادی که برای خانواده‌ها ایجاد مزاحمت کنند برخورد می‌کند».

سردار احمد روزبهانی به خبرنگاران گفت: «کسانی که در سال‌های قبل در پارک‌ها سی‌دی غیراخلاقی، مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌فروختند شناسایی شده‌اند و تحت کنترل قرار می‌گیرند.»

این در حالی است که سردار احمدرضا رادان در پاییز سال گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری ‌رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، اعلام کرده بود که از آغاز سال جاری دیگر یک فروشنده مواد مخدر هم در شهر تهران پیدا نخواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که «استفاده از فروشندگان مرد در لباس‌فروشی‌های زنانه» ممنوع است.

سردار روزبهانی با اشاره به جلساتی که پلیس امنیت اخلاقی با اصناف داشته است گفت: «اگر پلیس با مواردی برخورد کند، پس از تذکر و جریمه مغازه فرد متخلف را پلمب خواهد کرد.»

هفته گذشته نیز خبرگزاری‌های ایران از «پاک‌سازی» خانه‌های مجردی تهران در راستای اجرای طرح انضباط اجتماعی خبر دادند.
XS
SM
MD
LG