لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۲

فرمانده سپاه: مهم‌ترين تهديد عليه نظام از داخل است‌


 محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران
محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران
فرمانده سپاه پاسداران روز شنبه با اشاره به رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری گفته است که مهمترين تهديد عليه نظام جمهوری اسلامی از داخل است.

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران که به مناسبت روز پاسدار صحبت می کرد با اشاره به اين که «آسيب‌پذيری انقلاب‌ها و حرکت‌های ايدئولوژيک و ارزشی بيشتر از داخل است»، گفت: تهديدهای خارجی،‌ انقلاب و انسجام و وحدت درونی يک کشور، به ويژه ايران اسلامی را بيشتر می‌کند.

فرمانده سپاه اصلاح طلبان را متهم کرد که در صدد بوده اند تا از فرصت انتخابات کرده و با « انقلاب مخملی» تغييرات عمده ای را در «جهت‌گيری‌های نظام» ايجاد کنند.

محمد علی جعفری در بخش ديگری از نشست خبری خود با اشاره به اين‌که «تهديدات داخلی در برابر اهداف انقلاب اسلامی يک تهديد جدی است»، افزود: «ما معتقديم اين گونه تهديدات چيزی نيست که تمام شود و بايد خود را در آينده نيز در مقابله با اين نوع تهديد ولی با سناريوهای متفاوت دنبال کنيم.»

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات رياست جمهوری، پس از اعلام نتايج انتخابات ۲۲ خرداد اعلام کرده بودند به دليل تخلف و تقلب گسترده در اين انتخابات، بايد نتايج ان ابطال شود.

در همين زمينه تهران و برخی شهرهای ايران شاهد راهپيمايی های مسالمت اميز معترضان بود. اما نيروهای ضد شورش به همراه لباس شخصی طی هفته های اخير کوشيدند تا مانع برگزرای اين تظاهرات ها شوند.

مقامات دولتی می گويند در اين راهپيمايی های اعتراضی ۲۰ نفر کشته شده اند اما گروههای طرفدار حقوق بشر معتقدند که تعداد کشته شدگان بسيار بيشتر از آمار رسمی است.

پاسخ به تهديدات خارجی

محمد علی جعفری در بخش ديگری از اظهارات خود تاکيد کرد که هرگونه اقدام نظامی عليه ايران با واکنش متقابل روبه رو خواهد شد.

اشاره فرمانده سپاه پاسداران به اظهارات مقامات اسرائيل است که گفته اند برای حل مناقشه هسته ای ايران همه گزينه را مد نظر خواهند داشت.

محمدعلی جعفری در پاسخ به پرسشی درباره حمله احتمالی اسرائيل به ايران گفت:« يکی از توانمند‌ی‌های ما اين است که تمام خاک اسراييل زير پوشش موشکی ماست و محدوديتی از اين نظر نداريم، هم‌چنين دقت موشک‌های ايران نيز در سال‌های اخير بسيار بالا رفته است».
XS
SM
MD
LG