لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۸

بهزاد مهاجر و مصطفی کیارستمی در فهرست جانباختگان انتخابات


بهزاد مهاجر
بهزاد مهاجر
در ادامه آشکار شدن تدریجی هویت جانباختگان انتخابات ریاست جمهوری ایران، خبرها حاکی از آن است که بهزاد مهاجر و مصطفی کیارستمی نیز در رویدادهای پس از انتخابات به جمع جانباختگان پیوسته‌اند.

مهوش مهاجر، خواهر بهزاد مهاجر در گفت‌وگو با رادیو فردا اعلام کرد که پس از روزها بی‌خبری از سرنوشت برادرش، روز شنبه جسد وی را در پزشک قانونی شناسایی کرده است.

مهوش مهاجر می‌گوید آخرین تماسی که با برادش داشته است روز دوشنبه ۲۵ خرداد بوده است و پس از آن وی نه به موبایل خود جواب می‌داده و نه در خانه خود در تهران بوده است.

به گفته خواهر بهزاد مهاجر پس از سه چهار روز که موبایل وی نیز دیگر زنگ نخورد خانواده بیشتر احساس نگرانی کرده و در تهران در جاهای مختلف و از جمله زندان اوین و دادگاه انقلاب به دنبال وی می‌گردند اما از سوی مسئولان پاسخ مشخصی نمی‌گرفته‌اند؛ مهوش مهاجر می‌افزاید به دلیل نحوه برخورد مسئولان این احساس در خانواده بوجود آمده بود که بهزاد در بازداشت به سر می‌برد.

به گفته مهوش مهاجر با اینکه خانواده پیش از این نیز به پزشک قانونی رفته بودند، اما در میان تصاویر اجسادی که به آنها نشان داده شده بود، تصویر بهزاد وجود نداشته است تا اینکه این هفته یک بار دیگر در روز شنبه از شهرستان به تهران می‌آیند و با مراجعه به پزشک قانونی کهریزک تصویر بهزاد را در میان کشته‌شدگان می‌یابند.

مهوش مهاجر در ادامه به رادیو فردا گفت آنگونه که از عکس پیدا بود، بهزاد احتمالا از ناحیه سینه تیر خورده است و دهان وی نیز زخمی شده بود.

‌به گفته این عضو خانواده مهاجر روز ۲۵ خرداد در تماس تلفنی بهزاد به خواهرش گفته بود که در راهپیمایی آرام خیابان آزادی شرکت می‌کند.

مهوش مهاجر همچنین می‌گوید که از تلفن برادرش یک بار ساعت ۱۱ شب روز دوشنبه ۲۵ خرداد با وی تماس گرفته می‌‌شود و همینکه وی گوشی را بر‌می‌دارد تماس قطع می‌شود. خواهر بهزاد پس از آن تلاش می‌کند که به وی زنگ بزند که تلفن اشغال بوده است.


مهوش مهاجر می‌گوید پزشک قانونی تنها به آنها گفته است که جسد در روز ۳۱ از سوی بیمارستان لقمان در تاریخ ۳۱ خرداد تحویل داده شده است و در نتیجه خانواده درباره محل و چگونگی کشته شدن بهزاد خبر ندارند.


مرگ مصطفی کیارستمی در اثر ضرب و شتم

در همین حال سایت «موج سبز آزادی» که نزدیک به اصلاح‌طلبان است گزارش می‌دهد مصطفی کیارستمی، ۲۲ ساله، نیز که در روز ۲۶ تیرماه در نماز جمعه تهران شرکت کرده بود، بر اثر اصابت باتوم به سرش جان باخته است.

بر پایه این گزارش، مصطفی کیا رستمی در مقابل دانشگاه تهران به دست نیروهای بسیجی و لباس شخصی مضروب می‌شود به نحوی که دیگر قادر به بازگشت به خانه نبوده است و در تماس تلفنی از مادرش تقاضای کمک می‌کند.

این گزارش می‌افزاید پس از آنکه مادر مصطفی او را به خانه باز می‌گرداند، متوجه وخامت حال وی می‌شود تا اینکه او را به بیمارستان کسری تهران منتقل می‌کند؛ این جوان به علت خون‌ریزی مغزی ناشی از اصابت باتوم، همان شب فوت می‌کند اما علت مرگ او سکته‌ مغزی اعلام می‌شود.

تاکنون هویت برخی از کشته‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران در رسانه‌های منتشر شده است. در این میان برخی از خانواده‌ها نیز علی رغم وجود فشار مقام‌های امنیتی تصمیم گرفته‌اند که کشته شدن نزدیکان و فرزندان خود را با رسانه‌ها در میان بگذراند.

ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی، مسعود هاشم‌زاده، محسن روح‌الامینی، کیانوش آسا، علیرضا افتخاری، امير جوادی لنگرودی، یعقوب بروایه، داود صدری، مسعود هاشم‌زاده، اشکان سهرابی، امیرحسین طوفانی‌پور از جمله شهروندانی هستند که در جریان رویدادهای پس از انتخابات در خیابان یا در زندان جان خود را از دست داده‌اند.
XS
SM
MD
LG