لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۳

«دادسرای کارکنان دولت دستور توقیف کیهان را صادر کرد»


حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل علیرضا بهشتی، از دستور توقیف روزنامه کیهان در شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

این وکیل دادگستری به خبرگزاری کار ایران گفت: «به دلیل عدم حضور شریعتمداری در شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت، قاضی منصوری دستور توقیف روزنامه کیهان را صادر کرد.»

علیرضا بهشتی، مشاور ارشد میرحسین موسوی، پیش از این از روزنامه کیهان به علت چاپ مطلبی که وی را مرتبط با‌ آمریکایی‌ها دانسته بود، از این روزنامه شکایت کرده بود.

وکیل علیرضا بهشتی تاکید کرد در صورتی که دادستان تهران(سعید مرتضوی) با این دستور مخالفت کند پرونده برای حل اختلاف میان بازپرس و دادستان به دادگاه ارجاع خواهد شد.
محمود علیزاده طباطبایی در این باره به ایلنا گفت: «به وکالت از علیرضا بهشتی شکایتی علیه شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان طرح و پرونده به شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.»

به گفته این وکیل دادگستری «بازپرس شعبه تاکنون دو بار مدیرمسئول روزنامه کیهان را احضار کرده که به دلیل عدم حضور وی، قاضی منصوری دستور توقیف روزنامه را صادر کرده و برای موافقت پرونده را به دادستانی تهران ارسال کرده است.»

وکیل علیرضا بهشتی تأکید کرد در صورتی که دادستان تهران (سعید مرتضوی) با این دستور مخالفت کند پرونده برای حل اختلاف میان بازپرس و دادستان به دادگاه ارجاع خواهد شد.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان، از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی برای اداره این روزنامه انتخاب شده است. این روزنامه تاکنون در خط مقدم حمله به اصلاح‌طلبان و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بوده است.


شکایت میرحسین موسوی از روزنامه‌های وطن امروز و جوان

محمود علیزاده طباطبایی که وکالت میرحسین موسوی را نیز بر عهده دارد همچنین از شکایت موکلش از روزنامه‌های وطن امروز و جوان خبرداد.

وی با اشاره به مطالبی که در این روزنامه‌ها درباره ترور حسن آیت، عضو حزب جمهوری اسلامی، چاپ شده بود، گفت: «شکایتی با وکالت از مهندس موسوی علیه این دو روزنامه در شعبه ششم دادسرای کارکنان دولت مطرح کردیم که قرار شد روز شنبه توضیحات تکمیلی را ارائه دهیم.»

به گفته آقای طباطبایی این روزنامه‌ها در مصاحبه با یکی از نمایندگان دور اول مجلس مطلبی را منتشر کرده‌اند که این شخص مدعی شده است «زمانی‌که مرحوم آیت می‌خواست علیه میرحسین موسوی مدارکی ارائه دهد، ترور و بعدها آن مدارک در وزارت امور خارجه پیدا شد.»

وکیل میرحسین موسوی گفته است از آنجا که در این مصاحبه موسوی و طرفدارانش «به طور تلویحی» متهم به ترور حسن آیت شده‌اند که مصداق «افترا و نشر اکاذیب» است، از این دو روزنامه شکایت شده است.

حسن آیت عضو حزب زحمتکشان به رهبری مظفر بقایی بود که سپس به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد. وی همچنین یکی از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی و طرفداران گنجاندن ولایت فقیه قانون اساسی بود. حسن آیت در چهاردهم مرداد سال ۱۳۶۰ به ضرب گلوله در مقابل منزلش کشته شد.

روزنامه وطن امروز و جوان به تازگی به مناسبت کشته شدن حسن آیت مصاحبه‌ای با ابراهیم اسرافیلیان انجام داد. وی در این مصاحبه مدعی شده است که حسن آیت هنگامی که قصد داشت اسنادی را برای نامناسب بودن میرحسین موسوی برای منصب وزارت خارجه افشا کند، درجلوی منزلش ترور شد. این مصاحبه در چند سایت وبسایت‌های طرفدار احمدی‌نژاد نیز منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG