لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۱

شیرین نشاط با دستبند سبز شیر نقره‌ای را به دست گرفت


شيرين نشاط
شيرين نشاط
شيرين نشاط، کارگردان ايرانی، پس از دریافت جايزه «شير نقره ای» فستيوال فيلم ونيز، گفت که فیلمش درباره مردم ایران است که برای رسیدن دمکراسی مبارزه می کنند.

شنبه شب،‌ در مراسم پايانی فستيوال بين المللی فيلم ونيز، ، جايزه بهترين کارگردانی به شيرين نشاط بخاطر کارگردانی فيلم «زنان بدون مردان» اختصاص يافت.

خانم نشاط افزود من از دولت ایران می خواهم که به مردم آنچه را بدهد که باید داشته باشند یعنی آزادی، دمکراسی و حقوق بنیادین بشر.

به گزارش رویترز، شیرین نشاط در زمان دریافت جایزه دستبند سبز بر دست داشت.

شیرین نشاط و همکارانش در هنگام عبور از فرش قرمز شصت و ششمین جشنواره ونیز ، همگی با یک شال سبز حضور داشتند.

وی در این مورد به رادیو فردا گفته بود که در طول این سه ماه آخر به شدت درگیر و گرفتار به سرانجام رساندن فیلم بوده و عقیده داشته تقدیم این کار به هموطنانی که جانشان را برای دستیابی به آزادی به مخاطره انداخته اند باعث می شود که فکر کنند ما از آنان پشتیبانی می کنیم . همه ما تصمیم گرفتیم که رنگ سمبلیک سبز را بعنوان پوشش انتخاب کنیم و یا به همراه داشته باشیم .

فيلم «زنان بدون مردان» که بر پايه رمانی به همين نام از شهرنوش پارسی پور، نويسنده ايرانی ساخته شده است به رويدادهای اوائل دهه ۱۳۳۰ در ايران برای دستيابی به دمکراسی و آزادی می پردازد و شيرين نشاط آنرا به کوشندگان جنبش سبز در ايران تقديم کرده است.

شیرین نشاطز دهه ۹۰ میلادی با عکس ها و ویدیوآرت هایش در دنیای هنر شناخته شده بوده است. آثارش هم در بسیاری از نمایشگاه های سراسر دنیا به نمایش درآمده است.

جايزه شير طلايی فستيوال فيلم ونيز به فيلم «لبنان» ساخته ساموئل مائوز، کارگردان اسرائيلی تعلق گرفت که اشغال لبنان در سال ۱۹۸۲را از دوربين گروهی از سربازان اسرائيلی در يک خودروی زرهی به تصوير کشيده است.
XS
SM
MD
LG