لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۰

مهدی کروبی: از فحش‌ها و تخریب‌ها و درگیری‌ها نهراسید


مهدی کروبی
مهدی کروبی
مهدی کروبی، از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران از فعالان اصلاح‌طلب و معترضان خواسته است، بدون ناامید شدن «راست قامت و محکم» به مبارزه خود ادامه داده و در عین حال انتظار نداشته باشند که به زودی به پیروزی خواهند رسید.

به نوشته سایت اینترنتی «سحام‌نیوز»، مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز در ایران روز شنبه و در آستانه سالگرد دوم خرداد در سخنانی به فعالان اصلاح‌طلب و معترضان به نتایج انتخابات توصیه کرد، «بدون هراس از فحش‌ها و تخریب‌ها» به راه خود ادامه دهند.

آقای کروبی که در دیدار با اعضای شورای مرکزی و عمومی سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام سخن می‌گفت، در این باره اظهار داشت: «باید راست قامت و محکم ایستاد و از ملامت کننده‌ها هم نترسید. از فحش‌ها وتخریب‌ها و درگیری‌ها هم نهراسید».

وی در ادامه افزود: «البته تاکید می‌کنم که انتظار زود پیروز شدن و زود به نتایج مطلوب رسیدن را نداشته باشید. مهم ایمان، صبر و استقامت در راه خداست و باید به حفظ دستاوردها اهمیت فوق‌العاده داد».

این رهبر مخالفان دولت ایران با ابراز تاسف از تلاش حامیان دولت برای حذف نام و اندیشه‌‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: «با حضور دلسوزان راه امام وانقلاب، هدف این بدخواهان ملت به نتیجه نخواهد رسید و مردم همچنان بر مطالبات بر حق خویش ایستاده‌اند».

دبیرکل حزب اعتمادملی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از «بی‌اخلاقی‌هایی که توسط مدعیان ارزش‌ها رخ می‌دهد»، به بیان نمونه‌هایی از برخورد با معترضان پرداخته و اظهار داشت: «به راحتی به حوزه خصوصی بنده و امثال ما وارد می شوند و بی‌حرمتی می‌کنند. فرزندان و اعضای خانواده را مورد توهین و اذیت قرار می دهند، چه رسد به کسانی که بی نام و نشانند و حقوق آن‌ها به راحتی تضییع می‌شود، البته همه این برخوردهای سخیف نشانه عجز و ضعف آنهاست».

آقای کروبی همچنین با بیان این که قرار نبود «به نام نظام جمهوری اسلامی حقوق اساسی ملت مخدوش شود»، از فعالان اصلاح‌طلب در ایران خواست، «ناامید نشوند» چرا که «این اتفاقات و تلخی‌ها می‌گذرد».

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید دوباره بر دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، به اصلاح‌طلبان ایران توصیه کرده است، تا آنجا که می‌توانند، «عاقلانه و مدبرانه و متکی بر اندیشه‌های امام» حرکت کرده و از مسیر اعتدال خارج نشوند.

وی در ادامه افزود: «اگرموفقیت نصیبتان شد، سرخوش و مست نشوید، از مغرور شدن بپرهیزید و تواضع و فروتنی‌تان را افزایش دهید. بیشتر مراقب اخلاق و شخصیت خود باشید،... وقتی پیروز شدید مغرور نشوید و این نکته را در نظر بگیرید ، درسختی‌ها نبرید؛ در سختی‌ها بایستید و عاقلانه عمل کنید، سعه صدر، تحمل پیشه کنید که این راه اسلام است و بهترین راه است، این دوره هم می‌گذرد و همه ما نگران شکستی هستیم که دامن همه را می‌گیرد».
XS
SM
MD
LG