لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۳

سیلاب‌های شدید در پاکستان دو میلیون نفر را بی‌خانمان کرد


سیلاب‌های شدید در پاکستان تاکنون دو میلیون نفر را بی‌خانمان کرده و در پی هشدار مسئولان درباره احتمال زير آب رفتن مناطق گسترده‌ای در مرکز پاکستان، دويست و پنجاه هزار تن از ساکنان اين مناطق، اقدام به ترک منازلشان کرده‌اند.

سیل در پاکستان زندگی حدود ۱۵ میلیون نفر را مختل کرده به طوری که میلیون‌ها نفر مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده‌ و تا روز یکشنبه، ۱۷ مردادماه، بیش از ۱۵۰۰ نفر بر اثر این سیل قربانی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز از اسلام آباد گزارش داده است،‌ که سیلاب‌های شدید چند روز اخیر، میلیاردها دلار به این کشور خسارت زده است.

Floods In Pakistan
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:01:27 0:00
لینک مستقیم


دولت پاکستان پیش از این از جامعه جهانی درخواست کمک فوری کرده و نماینده ویژه سازمان ملل در امور بلایای طبیعی که به منطقه اعزام شده بود نیز اعلام کرده است که میزان خسارات وارده به این کشور، بیش از حد انتظار است.

وی در این زمینه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که برای کمک به سیل‌زدگان به صدها میلیون دلار کمک فوری نیاز است و پیش بینی کرد که پاکستان برای بازسازی این مناطق به میلیاردها دلار کمک مالی احتیاج خواهد داشت.

این در حالی است که به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، مناطق شمال پاکستان تاکنون کمکی در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

امدادگران سازمان ملل می گويند: شمار آسيب‌ديدگان در سيل اخير پاکستان، در دوهفته اخير، به چهارده ميليون تن رسيده است. اين رقم دو برابر مجموع آسیب‌دیدگان «سونامی یا کولاک اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴، زمین لرزه کشمیر در سال ۲۰۰۵ و زلزله سال جاری هائیتی است. با این حال شمار قربانیان هر یک از حادثه‌های یاد شده به مراتب بیش از ۱۵۰۰ قربانی سیل اخیر پاکستان بود.


XS
SM
MD
LG