لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۱

هشت‌پای پیش‌گوی جام جهانی درگذشت


هشت‌پایی که با پیش‌گویی نتایج بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به شهرت رسیده بود، روز سه‌شنبه از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هشت‌پایی به نام پاول، که به خاطر پيشگویی درست نتایج بازی‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی به شهرت رسیده بود، روز سه‌شنبه در آکوريوم خود در اوبرهازن آلمان از دنيا رفت.

همه پيش‌گويی‌های اين هشت‌پا تا قهرمانی درست بود و حتی يک مورد استثنا نداشت، از جمله پيش بينی مسابقه آلمان با صربستان به سود صرب‌ها و پيروزی آلمان بر آرژانتين به سرمربيگری مارادونا در يک چهارم پايانی.

اشتفان پوروول، مدير آکواريوم «زندگی دريايی» آلمان در این باره گفته است: «موفقيت او به تقريب بزرگتر از خود جام جهانی بود... ما طبيعتاً همگی از صميم قلب از مرگ او غمگين هستيم. پاول با پيش بينی های صحيح خود در مورد همه رقابت‌های آلمان و سپس پيکارهای مراحل بعدی تا «فينال» جام جهانی، دنيا را شگفت زده کرد. ممکن است،‌ ما بخواهیم مقبره‌ای برای پاول در جايگاه خودش واقع در اکواريوم زندگی دريايی بسازیم تا به یک زيارتگاه دائمی تبدیل شود.»

وی همچنین افزوده است:‌ «در حالی که ممکن است اين کاری شگفت انگيز برای يک موجود دريايی باشد، پاول در دوران کوتاه عمرش به چنان شهرتی رسيد که سزاوار هر کار قدرشناسانه ای است.»

هنگام برگزاری رقابت‌های فوتبال جام جهانی اخير، تمام پیش‌بینی‌های پاول درباره نتایج هشت مسابقه فوتبال درست از آب در آمد.

اين پيش‌بينی ها شامل مسابقه پايانی هم بود که اسپانيا يک بر صفر هلند را شکست داد و قهرمان شد.

برای پيش بنی پاول، دو جعبه در انتهای يک مخزن به اصطلاح راستگوی آب شور قرار می گرفت که هر کدام شامل خوراک هشت پا با پرچم دو کشور مسابقه دهنده بود.

در برابر ديدگان هيجان زده گزارشگران، پل به سوی يک جعبه می رفت و خوراک خود را می خورد. اين جعبه انتخابی او بر پايه پرچم نصب شده بر روی آن تعيين کننده تيم برنده پيش بينی شده از سوی پاول هشت پا بود.

جسد پاول در حال حاضر در سردخانه است. در حالی که آکواريوم تصميم دارد بهترين مراسم را برای درگذشت او برگزار کند، چندان نيازی نيست که هواداران پاول ناراحت از نبود يک پيشگو شوند. آکواريوم پيش از اين جانشينی برای او پرورش داده است.
XS
SM
MD
LG