لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۹

نیروی انتظامی کشته شدن یک نفر در تجمعات ۲۵ بهمن را تأیید کرد


تهران، ۲۵ بهمن
تهران، ۲۵ بهمن
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشته شدن یک نفر را تأیید کرد. صانع ژاله، دانشجوی رشته هنر تهران، از پاوه، به ضرب گلوله در خیابان امیر اکرم تهران کشته شد.

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی فرد کشته شده را از اعضای «بسیج دانشجویی» معرفی کرد. این در حالی است که به گزارش شبکه خبری الجزیره که یکی از خبرنگارانش روز گذشته به صورت زنده از تهران گزارش می‌داد، یک نفر از معترضان در درگیری با نیروی انتظامی در تهران جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز سه شنبه، ۲۶ بهمن، «تیراندازی گروهی از منافقان» را موجب کشته شدن این فرد دانست و افزود: «در حوادث دیروز تعدادی از آشوبگران دستگیر شدند و متأسفانه عوامل منافق روز گذشته به سوی مردم و نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.»

در برخی از موارد در گذشته نیز، از جمله قتل ندا آقا سلطان، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی و برخی از سايت های حامی دولت «منافقين و عوامل خارجی» را مسئول دانستند.

ندا آقا سلطان، ۲۷ ساله و دانشجوی انصرافی رشته فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی در تهران بود. او در راهپيمايی سی خرداد در تهران با شليگ گلوله به قتل رسيد. گفته می شود قاتل او عضو بسیج بوده است.

صانع ژاله متولد سال ۱۳۶۳، از اهالی تسنن و دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر تهران بوده است.

خبرگزاری مهر نیز در این مورد نوشته که این شخص به دنبال تیراندازی یک فرد موتور سوار جان باخته و افزوده است که در اثر این تیراندازی چهار نفر دیگر از حاضرین در تجمعات نیز زخمی شده‌اند.

«زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و مردم، دستگیری عده‌ای منافق و آشوبگر»

آقای رادان همچنین روز سه‌شنبه از زخمی شدن «تعدادی از مردم» خبر داد و افزود که «۹ نفر از نیروهای امنیتی» نیز در اثر تیراندازی «منافقین» زخمی شده‌اند.

آقای رادان همچنین از دستگیری تعدادی از افراد خبر داد و گفت که «چند نفر از منافقان» در حوادث روز گذشته دستگیر شده‌اند که پس از تکمیل پرونده در اختیار قوه قضائیه قرار می‌گیرند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که تعداد افراد دستگیر شده هنوز مشخص نیست و در آینده تعداد دقیق این افراد از سوی دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

به دنبال فراخوان مهدی کروبی و میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت محمود احمدی‌نژاد برای برگزاری راهپیمایی ۲۵ بهمن در حمایت از قیام مردم تونس و مصر، روز دوشنبه ده‌ها هزار نفر از مردم ایران در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند.


« فرد بالای جرثقیل مشکلات روحی و روانی دارد»

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مورد فردی که روز گذشته با روبان سبز و تصاویری در دست به نشانه اعتراض به بالای جرثقیل رفته بود گفت که فرد مزبور از مشکلات روحی رنج می‌برد.


آقای رادان گفت: «او فردی است که مشکلات روحی و روانی دارد و با خانواده خود درگیر است و می‌خواست با این کار خود را در معرض توجه قرار دهد و رسانه‌های بیگانه نیز از این موضوع می‌خواستند به نفع خود استفاده کنند.»

خبرگزاری مهر نیز در خبر خود نوشته است که این فرد قصد خودکشی از بالای جرثقیل را داشته است.

در ویدئوهای مختلفی که از این فرد در وبسایت یوتیوب منتشر شده، گفته شده است که این فرد سه شنبه بعد از ظهر در تقاطع خیابان‌های بهشتی و شریعتی از جرثقیلی بالا رفته است.

در این ویدئوها دیده می‌شود که این فرد روبان سبزی به پیشانی خود بسته و در حالی که روبان‌های سبز دیگری نیز به جرثقیل گره زده و تصویر دو نفری را که گفته می‌شود افرادی هستند که در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۳۸۸ کشته‌شده‌اند، در دست دارد، بالای جرثقیل ایستاده است.

این فرد سپس توسط افرادی از روی جرثقیل به پایین کشیده شده است اما از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.
XS
SM
MD
LG