لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۰

اسرائیل یک کشتی حامل «تسلیحات ایرانی»‌ را در مدیترانه توقیف کرد


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
اسرائیل روز سه‌شنبه یک کشتی باری را که می‌گوید حامل تسلیحات ایرانی بوده و برای جنگجویان فلسطینی ساکن نوار غزه ارسال می‌شده، در دریای مدیترانه توقیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که تکاوران دریایی اسرائیل این کشتی آلمانی را که نام آن «ویکتوریا» است، در ۳۲۰ کیلومتری اسرائیل توقیف کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین افزوده است که در بازرسی‌های اولیه این کشتی، سه محموله تسلیحاتی در این کشتی کشف شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه نیز «نیروهای تروریست» ساکن غزه را گیرندگان این محموله‌ اعلام کرده و افزوده است که ایران «منبع» ارسال این سلاح‌ها بوده است.

مقامات جمهوری اسلامی تا این لحظه در مورد این مسئله واکنشی نشان نداده‌اند.

ارتش اسرائیل افزوده است که این تسلیحات از بندر «لاذقیه» در سوریه ارسال شده و پس از یک توقف در بندر مرسین ترکیه به سمت اسکندریه مصر در حرکت بود. به نوشته رویترز، فلسطینیان به کمک شبکه‌ای از قاچاقچیان، تسلیحات و سایر مواد مورد نیاز خود را از مصر وارد نوار غزه می‌کنند.

ارتش اسرائیل تأکید کرده است که ترکیه هیچ دخالتی در ارسال این محموله تسلیحاتی نداشته است.

به گفته ارتش اسرائیل، افراد حاضر در این کشتی در مقابل تکاوران اسرائیلی مقاومتی نکرده‌اند و اکنون نیز این کشتی به سمت بندر اشدود اسرائیل در حرکت است تا پس از پهلو گرفتن تمام محموله آن مورد بازرسی قرار گیرد.

ارتش اسرائيل در آبان‌ماه ۸۸ نیز يک کشتی باری حامل سلاح ایرانی را در ۱۶۰ کيلومتری سواحل اين کشور در دريای مديترانه رديابی و توقيف کرد که بنا به اظهارات آن زمان نیروی دریایی اسرائیل، ۳۶ کانتینر از ۵۰۰ کانتینر آن حاوی سلاح‌های ساخت ایران از جمله راکت، تفنگ، گلوله خمپاره و نارنجک بود.

غزه از تابستان سال ۲۰۰۷ که حماس بر این باریکه مسلط شد، در محاصره بوده و اسرائیل تمامی راه‌های زمینی و دریایی برای ورود محموله به این منطقه را مسدود کرده است.
XS
SM
MD
LG