لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۱

پاداش ۱۰ هزار دلاری برای عدم مبارزه با رقيب اسرائيلی


بشیر باباجان زاده
بشیر باباجان زاده
فدراسيون کشتی جمهوری اسلامی ايران و يک شبکه راديويی از سازمان صداوسيما، درمراسمی که به صورت اشتراکی برگزار کردند، به تجليل از فرنگی کار وزن ۱۲۰ کيلوگرم تيم ملی ايران پرداختند.
بشير باباجان زاده با اعلام مصدوميت، از ادامه رقابت های بين المللی در باکو بازماند.
تجليل رسمی در ايران و اعطای پاداش دلاری به خاطر عدم مبارزه با ورزشکار اسراييلی در شرايطی صورت گرفته است که کميته بين المللی المپيک و فدراسيون های جهانی ورزشی، تاکنون بارها اعلام کرده اند مدرکی در اختيار ندارند که حاکی از سياسی بودن غيبت ايرانی ها مقابل حريفان اسراييلی باشد!
ژاک روگ رييس کميته بين المللی المپيک در حاشيه رقابت های المپيک نوجوانان در سنگاپور، سياسی بودن غيبت تکواندوکای ايرانی مقابل رقيب اسائيلی را رد کرد.
رافائل مارتينتی رييس فدراسيون جهانی کشتی نيز ماه قبل در مصاحبه ای، توپ را به زمين کميته بين المللی المپيک انداخت و گفت: " "از کميته بين المللی المپيک خواسته ام مسئوليت بررسی احتمال موارد تمارض را به عهده بگيرند و اگر چنين موردی محرز شود، ورزشکار خاطی محروم خواهد شد."
بشير باباجان زاده در رقابت های جام جايزه بزرگ طلايی در باکو، هنگام مبارزه با ميهالی ديک باردوس از مجارستان، متوجه شد که در صورت پيروزی بايد به مصاف رقيب اسرايئلی برود.
به همين خاطر در لحظات آخر مسابقه در شرايطی که پيروز اين نبرد حساس بود، به دستور کادر سرپرستی تيم ايران اعلام کرد که دستش آسيب ديده و نمی تواند به مبارزه ادامه بدهد.
به همين خاطر داور در سوت خود دميد و دست فرنگی کار مجاری را به عنوان فرد پيروز بالا برد.
بشير باباجان‌زاده در وزن ۱۲۰ کيلوگرم برای اين که با حريف اسرائيلی روبرو نشود، به دستور مسئولين هيات همراه تيم ايران، به خاطر ترس از محروميت مجبور شد اعلام مصدوميت کند.
اما حالا در مراسمی در خانه کشتی ايران واقع در مجموعه ورزشی آزاديکه به صورت زنده از راديو پخش می شد، فدراسيون کشتی ايران اعلام کرد او برای احترام به مردم فلسطين، حاضر به برتری مقابل رقيب مجارستانی نشده است!
اين در حالی است که از نگاه منتقدان، اين حرکت سياسی در صورتی می توانست به معنای حمايت از فلسطين تعبير شود که رسماً اعلام می شد.
نه اين که نماينده ايران به دستور مسئولين، مجبور شود به دروغ وانمود کند که مصدوم شده و روی تشک دراز بکشد و از درد، به خود بپيچد!

در مراسم تجليلی که صداوسيما و فدراسيون کشتی برگزار کرده اند، ابتدا مداحی بر روی تشک کشتی انجام شد.
سپس محمدرضا يزدانی خرم رييس فدراسيون کشتی ايران با همراهی يکی از مديران سازمان صداوسيما، ۱۰ هزار دلار پاداش به بشير باباجان‌زاده اهدا کرد.
به دليل رابطه دوستانه اين مدير راديويی با يزدانی خرم، امکان نقد عملکرد فدراسيون کشتی در شبکه تحت مديريت او وجود ندارد و مجريان اين رشته ورزشی در برنامه ای که از راديو ورزش پخش می شود، همواره به تمجيد از يزدانی خرم می پردازند.
يزدانی خرم در حين اين مراسم اعلام کرد اين پاداش نقدی به خاطر انصراف او از پيروزی در برابر رقيب مجارستانی و عدم تمايل به روبرو شدن با رقيب اسراييلی اهدا می شود.
شرح اين مراسم تجليل ضمن پخش زنده از راديو ورزش سازمان صداوسيما، در سايت رسمی فدراسيون کشتی نيز منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG