لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

نگرانی در مورد احتمال آدمخواری در کره شمالی


کیم جونگ اون رهبر کره شمالی
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی
روزنامه «اينديپندنت» می نويسد که همزمان با تشديد تحريم های بين المللی عليه کره شمالی و افزايش تنش به خاطر آزمايش موشکی اين کشور گزارش هايی منتشر شده حاکی از آنکه افراد گرسنه برای سير کردن شکم خود کودکان خردسال و يا جسد مردگان را می خورند.

گزارشهای رسيده از کشور منزوی کره شمالی که تحت تاثير تحريم های بين المللی طولانی بخشی از ساکنان سالهاست در گرسنگی به سر می برند حاکی از آنکه يک مرد را به خاطر قتل دو کودک خردسالش اعدام کرده اند . برخی از گزارش ها مدعی اند که افراد گرسنه به خوردن گوشت کودکان روی آورده اند.

در يکی از اين گزارشها گفته می شود که مردی برای سير کردن خود جسد نوه های خود را از گور درآورده است و فرد ديگری فرزند خود را پخته و گوشت وی را خورده است.

اولين بار اين گزارش ها در رسانه های آسيايی منتشر شدند و هفته نامه «ساندی تايمز» چاپ لندن نيز آن را پوشش داد.

در اين گزارش ها ادعا می شود که قحطی در استانهای « هوانگايی » شمالی و جنوبی حدود ۱۰ هزار نفر تلفات به جا گذاشته و اين نگرانی وجود دارد که آدمخواری در سراسر کشور گسترش يابد.

اين گزارش ها همزمان با تشديد تحريم ها عليه کره شمالی و افزايش تنش به خاطر آزمايشهای موشکی اين کشور منتشر می شوند.

جزييات اين حوادث وحشتناک توسط «آسيا پرس» يک خبرگزاری ژاپنی منتشر شده است که مرکز آن در شهر « اوساکا» است و مدعی است که در ميان شهروندان کره شمالی يک شبکه مخفی خبرنگاری دارد. از نظر بسياری اين گزارشها قابل اتکا هستند.

«آسيا پرس» براساس مصاحبه هايی که با تعدادی از مردم کره شمالی انجام داده تخمين می زند که بر اثر قحطی و گرسنگی رقمی در حدود ۱۰ هزار نفر در دو استان « هوانگايی» شمالی و جنوبی که در جنوب پيونگ يانگ پايتخت واقع شده است جان خود را از دست داده اند.
روزنامه « اينديپندنت» خاطر نشان می کند که تاکنون منابع رسمی در کره شمالی هيچيک از اين گزارشها را تاييد نکرده اند.

يک خبرچين ساکن استان « هوانگايی» جنوبی گفته است که در ماه وی در روستای وی مردی را که هر دو فرزند خود را کشته و قصد داشت آنها را بخورد اعدام شده است.

اين فرد می افزايد:« هنگامی که همسرش بيرون از خانه بود وی دختر خود را کشت و چون پسر کوچکش اين صحنه را ديده بود وی را نيز به قتل رساند. وقتی همسرش به خانه برگشت به وی گفت امروز گوشت داريم.

مادر بچه ها مشکوک شد و مسئله را مقامات امنيتی خبر داد. پليس باقی مانده اجساد کودکان را در خانه پيدا کرد و قاتل را دستگير کرد.»

يکی از گزارشگران خبرگزاری «آسيا پرس» می گويد که در دوره اخير تعداد زيادی از افرادی که در کره شمالی با اين رسانه در تماس هستند در مورد آدمخواری وقايع زيادی را تعريف کرده اند.
يکی ديگر از همين شهروندانی که برای « آسيا پرس» خبر ارسال می کند گفته است که چندی پيش مردی را به خاطر بيرون کشيدن جسد نوه های خود از قبر و خوردن باقی مانده گوشت آنها دستگير کرده اند.

روزنامه «اينديپندنت» می افزايد که هفته پيش شورای امنيت سازمان ملل متحد تحريم هايی را که به خاطر انجام آزمايشهای هسته ای سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ عليه کره شمالی وضع کرده بود ، تمديد کرد. دليل تمديد اين تحريمها آزمايش موشکی کره شمالی در روز دوازدهم ماه سپتامبر بود. کره شمالی تاکيد می کند که هدف از آزمايش جديد موشکهای دوربرد ارسال ماهواره به فضا بوده است.

با اين وجود از نگاه ژاپن و کشورهای غربی اين آزمايشها همه بخشی از برنامه های موشکی نظامی کره شمالی هستند که از سالها پيش توسط سازمان ملل متحد ممنوع شده است.
چند روز پيش دولت کره شمالی در ادامه جنگ تبليغاتی و تهديدهای خود اعلام کرد که اگر حکومت کره جنوبی در تحريم های اعمال شده توسط سازمان ملل متحد مشارکت کند با اقدامات فيزيکی شديدی توسط شمال روبرو خواهد شد.
XS
SM
MD
LG