لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

بحران سرمای مازندران؛ درخواست امداد وزیر کشور از نیروهای مسلح


در حالی که برف و سرما در استان مازندران همچنان ادامه دارد٬ به دنبال درخواست کمک استاندار مازندران از وزارت کشور٬ وزیر کشور از نیروهای مسلح خواست تا همکاری لازم در خصوص امدادرسانی را به عمل آورند.

به گزارش روز سه‌شنبه٬ ۱۵ بهمن‌ماه خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور در نامه‌های جداگانه به رئیس ستادکل نیروهای مسلح٬ فرمانده ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواست تا نسبت به واگذاری تجهیزات مورد نیاز وارد عمل شوند.

در عین حال در حالی که روز گذشته حسن روحانی٬ رئیس جمهور ایران دستور تامین نیازمندی‌های استان‌های شمالی را صادر کرد٬ اسحاق جهانگیری٬ معاون اول حسن روحانی نیز در تماس تلفنی با استاندار مازندران٬ اعلام کرد که دولت آمادگی برای ارسال هر نوع امکانات و تجهیزاتی را به این استان دارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:20 0:00
لینک مستقیم

علیرغم این اظهارات٬ طبق گزارش‌های منتشر شده به دنبال بارش شدید برف و افت شدید دما در استان‌های شمالی٬ برخی از مناطق از قطعی آب٬ برق و گاز رنج می‌برند.

شمس‌الله شریعت‌نژاد٬ نماینده تنکابن٬ عباس‌آباد و رامسر به خبرگزاری فارس گفته است که برق این منطقه قطع شده و افزوده است: «هماهنگی‌های قبلی اصلا خوب نبود و گسیل امکانات و تدارکات به غرب مازندران فوق‌العاده ضعیف بود و دیر عمل شد.»

در عین حال خبرگزاری مهر نیز در گزارشی از قطع گاز یا افت فشار گاز در شهرهای مختلف ایران خبر داده است.

به گزارش این خبرگزاری شرکت گاز مازندران اعلام کرده است که جریان گاز ۲۵ درصد از محدوده شهرستان بابل٬ ۳۰ درصد از محدوده شهرستان آمل و بخشی از شهرستان ساری قطع است و جریان گاز شهرستان قائم شهر و سیمرغ نیز دچار افت شدید است.

محسن عرب مقصودی٬ مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین اعلام کرده است که گاز دو هزار مشترک آملی قطع شده است.

در گیلان نیز جلال نور موسوی٬ مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفته است که به منظور گازرسانی به مناطق مسکونی٬ گاز همه جایگاه‌های سی‌ان‌جی گیلان به جز جایگاه شرکت اتوبوسرانی رشت تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود.

طبق گزارش‌ها بارش شدید برف در استان‌های مختلف از جمله مازندران در روزهای گذشته منجر به مسدود شدن راه‌ها و کمبود مواد غذایی در این مناطق شده است.

در این خصوص گزارش‌های مختلفی درباره افزایش شدید قیمت مواد خوراکی و همچنین کرایه وسایل نقلیه منتشر شده‌ است.
XS
SM
MD
LG