لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۲

سازمان بازرسی: حق ماموریت ۱۲ میلیارد تومانی یک مدیر بدون رفتن به ماموریت


ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور.
ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور.
رییس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید: «در پرونده‌ای که در یکی از استان‌ها در حال پیگیری است یکی از مدیران استانی بدون حتی یک ساعت ماموریت، ۱۲ میلیارد تومان حق ماموریت و ۵۳۰ میلیون تومان پول غذا دریافت کرده‌است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر سراج این مطلب را روز یک‌شنبه ۱۱ اسفند در «همایش اقتصاد مقاومتی» بیان کرد اما از ذکر نام این مدیر و استان مربوطه خودداری کرده و جزئیات بیشتری در مورد این تخلف ارائه نکرد.

وی در سخنان خود در این همایش ادامه داد: «همچنین در پرونده دیگری که در یکی از استان‌های کشور تشکیل شده‌است عده‌ای ۷۰ میلیارد تومان حقوق عوارض دولتی را در خصوص گمرک پرداخت نکرده‌اند. احتمال می‌دهیم ارزش مالی این پرونده به یکصد میلیارد تومان برسد.»

ناصر سراج افزود: «افراد در این پرونده فیش‌های گمرک را با استفاده از فتوشاپ جعل می‌کردند.»

مسئله تخلفات مالی، سوءاستفاده‌ها، و اختلاس‌ها در ایران به‌ویژه در سال‌های ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد همواره خبرساز بوده‌است به طوری که حسن روحانی، رییس جمهور روز هشتم اسفند در سومین روز سفر خود به هرمزگان با اشاره به پرونده بابک زنجانی و «دادن نفت خام به او» از «نبود اخلاق» در این امور انتقاد کرد.

حسن روحانی در این سفر هم‌چنین گفت: «هنگامی که سه هزار میلیارد تومان اختلاس مطرح شد، دهان‌ها بازماند اما رقم دیگر، سه هزار میلیارد تومان نیست بلکه ۹ هزار میلیارد تومان است و تازه ما مطمئن نیستیم که همه‌اش همین باشد بلکه شاید چیزهای دیگری هم باشد که کشف شود و به دست آید.»

یک روز پیش از این سخنان حسن روحانی، محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین جزئیات پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران خبر داد که هنوز احکام متهمان این پرونده ابلاغ نشده‌است.

وی با اشاره به اینکه «تعداد متهمان این پرونده زیاد بوده است»، گفت: «برخی از احکام ابلاغ شده و برخی دیگر هنوز ابلاغ نشده، ضمن اینکه یک سری از احکام نیز برگشت خورده است.»

در همین حال، روز یکم اسفند حفیظ‌ الله خواجوی، رییس پلیس آگاهی استان خوزستان از کشف پرونده اختلاس یک میلیارد و ۵۷ میلیون ریالی در بانک‌های این استان با دستگیری یک متهم خبر داد.

پیش از آن در ۱۷ بهمن‌ماه دادستان رشت به خبرگزاری فارس خبر داد که متهمان پرونده اختلاس شورای شهر رشت با قرار چند میلیاردی آزاد هستند.

علی مصطفوی‌نیا افزود که «تمام اعضای شورای دوره سوم شهر رشت به جز دو نفر درگیر پرونده اختلاس هستند.»

دادستان رشت به اختلاس شهردار سابق آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود: «این فرد ۳۰۰ میلیون تومان از پولی که اختلاس کرده بود برگشت داد که با این کار تبرئه نمی‌شود، اما حبس آن تعلیق و از خدمات دولتی منع شده است.»

وی هم‌چنین با بیان این‌که: «پرونده ۶۰۰ میلیارد ریالی اختلاس آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت و به قطعیت رسید» خبر داد که «پرونده‌های غیرقطعی نیز وجود دارد.»

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، روز ۲۴ دی، این‌ گونه اظهار نظر کرد که به دلیل اثر منفی بر سرمایه‌گذاری در کشور «هیچ نیازی به رسانه‌ای کردن مصادیق برخورد با مفاسد اقتصادی وجود ندارد».

وی که در حاشیه یکی از دیدارهای حسن روحانی، رییس جمهور، سخن می‌گفت به خبرگزاری مهر گفت: «اصولاً به رسانه‌ای کردن موارد فساد اقتصادی نظر موافقی نداریم.»
XS
SM
MD
LG