لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۶

یک سال حبس دیگر برای مصطفی تاج‌زاده


 مصطفی تاج‌زاده، معاون وزیر کشور دولت محمد خاتمی (در وسط)
مصطفی تاج‌زاده، معاون وزیر کشور دولت محمد خاتمی (در وسط)
در حالی که مصطفی تاج‌زاده، معاون وزیر کشور دولت محمد خاتمی و از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، شش سال حبس تعزیری خود را در زندان اوین می‌گذراند، وی در دادگاهی غیابی به یک سال حبس تعزیری دیگر نیز محکوم شده‌است.

وب‌سایت «کلمه» روز شنبه دهم خرداد با ذکر این خبر نوشت که این دادگاه بدون حضور مصطفی تاجزاده و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده‌است.

آقای تاجزاده که هم اکنون در حال گذراندن ۶ حبس خود در قرنطینه زندان اوین است، به اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل نگارش نامه از درون زندان به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به یک سال حبس دیگر محکوم شده‌است.

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، روز شنبه در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک با تایید این خبر به نقل از آقای تاجزاده در ملاقات هفتگی نوشته: «خوبی این حکم این است که دیگر از انقلاب مخملی و... و انتخابات و تقلب سخنی نیست و پذیرفته‌اند که حکم صرفاً به دلیل انتقاد است و ضمناً روشن می‌شود که چقدر از برگزاری دادگاه علنی واهمه دارند و به همین دلیل از تشکیل دادگاه برای آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد خودداری می‌کنند و آنان را به صورت غیرقانونی حصر کرده‌اند.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، از اواخر زمستان سال ۸۹ در حبس خانگی غیر قانونی به سر می‌برند.

مصطفی تاجزاده، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت ایران، پیش از این اعلام کرده بود که فقط در دادگاه علنی حاضر و از خود دفاع خواهد کرد.

آقای تاج‌زاده در سال ۸۸ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال حبس محکوم شد که به گفته وکیل او با توجه به قانون مجازات مصوب سال ۱۳۹۲ یک سال از میزان محکومیت تاج‌زاده بایستی کاسته می‌شد و به زودی دوران محکومیت این زندانی سیاسی به پایان می‌رسید.
XS
SM
MD
LG