لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۹

​ انتقاد نماينده خامنه‌ای در سپاه از رسانه‌های وابسته به این نهاد


علی سعيدی، نماينده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه
علی سعيدی، نماينده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه
پس از انتقاد حسن فيروز‌آبادی، رئيس ستادکل نيروهای مسلح ايران، از عملکرد رسانه های وابسته به نهادهای نظامی، علی سعيدی، نماينده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران نيز، سه شنبه، از عملکرد رسانه های وابسته به اين نهاد انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ايسنا،علی سعيدی،نماينده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران، سه‌شنبه ۲۰ خرداد در يک نشست خبری با بيان اين‌که رييس‌جمهور از نقد منصفانه حمايت کرده است، گفت : « با اين وجود برخی اخبار توسط خبرگزاری‌ها و رسانه‌های وابسته به سپاه بيان می‌شود که دقت لازم را ندارد.»

آقای سعيدی از خبرگزاری فارس به عنوان خبرگزاری منتسب به سپاه نام برد و اضافه کرد: «انتظار می‌رود که خبرگزاری فارس و ديگر خبرگزاری‌ها در بيان خبر جامعيت داشته باشند، زيرا گاهی برخی اخبار بدون دقت و ملاحظه روی آنتن می‌رود.»

پیشتر حسن فيروز‌آبادی در اظهارات کم سابقه‌ای از رسانه‌های وابسته به نهادهای نظامی خواسته بود تا رويکردشان را نسبت به دولت حسن روحانی تغيير دهند. اين صحبت‌ها در زمانی بيان شد که حملات عليه دولت افزايش يافته بود.

رئيس ستادکل نيروهای مسلح همچنين گفته بود: «در اين زمينه حتی رسانه هايی که به نوعی به نيروهای مسلح مرتبطند خطا می کنند.» وی خطاب به اين رسانه ها گفت:« بايد روششان را اصلاح کنند والا با آن ها برخورد می شود. »

آقای سعيدی تاکيد کرد: «در خبررسانی سرعت بسيار مهم است، اما نبايد در لابه‌لای سرعت زياد غفلتی انجام شود زيرا اين امر زيبنده نيروهای مسلح نيست و نبايد با اين اعمال هزينه‌های بی‌خودی ايجاد کرد. در واقع بايد به گونه‌ای عمل کرد که دولت احساس کند که رسانه‌ها دلسوز هستند. »

آقای سعیدی همچنين درباره ويدئوی سخنرانی محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ايران،در مورد انتخابات و رخدادهای سال ۱۳۸۸، که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی باز نشر شده است، گفت: «بالاخره هر کسی از هر صحبتی می‌تواند برداشتی کند که با ذهن گوينده متفاوت است. من فکر می‌کنم پرداختن به اين موضوع ضرورتی ندارد. من صحبت‌های ايشان را نديدم تا منظورش را بفهم. بريدن قبل و بعد کلام نمی‌تواند مفهوم گوينده را برساند.»

اين ويدئو را محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار معترض، در وب‌سايت و صفحه فيس‌بوک خود منتشر کرده است.

نماينده رهبری در سپاه پاسداران، همچنين از اعلام آمادگی اين نهاد به دولت برای فعاليت در عرصه فرهنگ خبر داد و افزود: « دولت از اين توان تاکنون استقبال خوبی نکرده است. »

آقای سعيدی اضافه کرد: «اعلام آمادگی سپاه به معنای سهم‌خواهی از دولت نيست، ولی متاسفانه اينگونه تعبير شد.»

وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه « سپاه وارد حوزه تحول در علوم انسانی شده »افزود: « برای تحول در علوم انسانی بايد چهار حوزه متن و محتوا، استاد، مديريت حاکم بر وزارت علوم و دانشگاه و محيط پرورش دانشجو تغيير کند. متاسفانه محتوای علوم انسانی بر اساس اصالت انسان نوشته شده است. ما فيزيک اسلامی يا غيراسلامی نداريم اما بايد اين فيزيک را يک استاد موحد تدريس کند. »
XS
SM
MD
LG