لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۹

اوکراين ارتش روسيه را به «اشغال نظامی یک شهر» متهم کرد


آثار درگیری‌ها در شهر نووآزوفسک
آثار درگیری‌ها در شهر نووآزوفسک

اوکراين روز پنج‌شنبه، ششم شهریورماه، روسيه را متهم کرد که با اعزام نيروهای نظامی‌اش به داخل خاک اين کشور، شهر نووآزوفسک را اشغال کرده است.

گزارش آنا راسکایا، خبرنگار رادیو فردا در اوکراین را بشنوید
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:42 0:00
لینک مستقیم

به گزارش خبرگزاری رويترز، شورای دفاعی و امنيتی اوکراين اعلام کرد که شهر مرزی نووآزوفسک و قسمت‌های ديگری از جنوب شرق اين کشور توسط نيروهای نظامی روسيه و در همکاری با شورشيان مسلح طرفدار مسکو اشغال شده است.

اين شورا همچنين اعلام کرده است که «ضدحمله» نيروهای نظامی روسيه و شورشيان، عليه نيروهای دولتی اوکراين در جنوب شرق اين کشور همچنان ادامه دارد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام سازمان ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، می‌گوید که بیش از هزار نیروی نظامی روسیه روز پنج‌شنبه در خاک اوکراین دست به عملیات جنگی زده‌اند.

پترو پوروشنکو، رئيس جمهور اوکراين، نيز ضمن لغو سفر خود به ترکيه گفته است که «نيروهای نظامی روسيه عملا وارد خاک اوکراين شده‌اند».

روسيه هنوز واکنشی به اين گزارش‌ها نشان نداده است.

مسکو تاکنون همواره کمک نظامی و تجهيزاتی به شورشيان طرفدار خود در شرق اوکراين را رد می‌کرد.

روسيه پيش از اين و در اواخر سال ۱۳۹۲ با افزايش نيروهای نظامی خود در منطقه خودمختار کريمه در جنوب اوکراين، نخست زمينه را برای استقلال اين شبه‌جزيره فراهم و سپس کريمه را به خاک خود اضافه کرده بود.

در شرق و جنوب شرق اوکراين که عمدتا روس‌زبان است نيز ماه‌هاست که شبه نظاميان مسلح طرفدار روسيه، بخش‌هايی از اين مناطق را تصرف کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG